שעות אחרי האירוע הקשה בבית החולים לניאדו בנתניה, שבו מלווה של אחד המטופלים השתולל והטיח מחשב על הרצפה, סיפרה הבוקר (שני) האחות האחראית במחלקה שבה אירעה התקרית על התחושות הקשות של הצוות. "אנחנו עדיין מתקשים להירגע, כל הצוות עדיין סובל מזה. כולנו עם דמעות או דופק מהיר, ומתקשים לחזור ולטפל במטופלים שלנו כמו שאנחנו אוהבים, בחמלה ובאכפתיות".
אייזקס סיפרה בריאיון לאולפן ynet כי התוקף, שליווה את חברו בבית החולים, "לא חיכה אפילו שבריר שנייה", כלשונה. "זה לא מקרה של מטופלים אחרי המתנה מורטת עצבים של שעות ארוכות. לא שזה מצדיק אלימות, אבל המטופל נכנס שניות בודדות קודם לכן לחדר המיון עם איזושהי חבלה באצבע, והמלווה שלו נכנס בצעקות רמות אל תחנות האחיות וצעק 'איפה הרופאים, איפה הרופא'".
2 צפייה בגלריה
מלווה תקף את צוות המחלקה במיון בית החולים לניאדו
מלווה תקף את צוות המחלקה במיון בית החולים לניאדו
חצי מטר מהאחיות המבוהלות
(צילום: דוברות לניאדו)
2 צפייה בגלריה
מלווה תקף את צוות המחלקה במיון בית החולים לניאדו
מלווה תקף את צוות המחלקה במיון בית החולים לניאדו
מטיח את המחשב על הרצפה
(צילום: דוברות לניאדו)
האחיות, סיפרה אייזקס, ניסו להבין מה קרה לאדם שהתפרע מולן ושאלו אותו למה הגיע לבית החולים. "ישר הוא התחיל להתלהם ולצעוק, ומה שקשה לראות בתמונות זה את המרחק מהצוות. ממש חצי מטר מעבר למסך המחשב שהושלך בכזאת תוקפנות עמדו האחיות שאפילו לא היה להן לאן לברוח או להתרחק. רק לעמוד בהלם מול ההתנהגות התוקפנית הזאת", אמרה. "אני קצת מצטערת שאי אפשר לשמוע איך הוא צעק וניבל את הפה. לא ייתכן שנקום בבוקר כדי לעזור לאנשים ונבחר במקצוע של שליחות, של להביא מזור וחמלה לאנשים - ואנחנו חוטפות כאלה קללות ואיומים על בני המשפחה שלנו", הוסיפה אייזקס. "אני לא יכולה לחזור אפילו על הביטויים שהוא השתמש בהם, מה הוא יעשה לבני המשפחה שלנו, ושהוא יודע איפה אני גרה ויחכה לי שם. דברים שהאוזן לא יכולה להכיל".
אייזקה ציינה כי הצוות במיון הנשימתי גם ככה עבר תקופה קשה במהלך הקורונה וסיפרה: "בחדר המיון אין גל ראשון, שני ושלישי של קורונה. כל הזמן יש חשודים והעומסים אצלנו הם בלתי-נסבלים. אין לנו את האפשרות להתרענן בין גל לגל, וגם מתקפת הסייבר בהלל יפה השפיעה משמעותית על כמות הפניות אלינו. אנחנו עומדים בעומסים כבדים והצוות נותן יותר מ-100% וסופג כאלה דברים - זה בלתי נסבל. לא ייתכן שעם כל הרצון הטוב שלנו לעזור לאנשים - נעמוד חשופות מול תופעה כזו תוקפנית".
המקרה הבוקר דווח למשטרה, שעיכבה את המלווה ואת המטופל לחקירה. מנכ"ל בית החולים נדב חן אמר כי "אלימות נגד צוות רפואי היא מעשה חמור ביותר. לא ייתכן שאיש או אשת צוות המגיעים לעבודה כדי להעניק טיפול יחששו מהתנהגויות אלימות של מטופלים או מלווים. צוות המאבטחים של בית החולים מנע התפתחות של אירוע חמור אף יותר. אני קורא למשטרת ישראל למצות את הדין עם התוקף. אסור שמעשים אלו יימשכו".