אירנה שקירובה, גננת בת 38 מטירת כרמל שנמלטה מישראל לפני ארבע שנים בעקבות חקירה שנפתחה נגדה בחשד להתעללות בפעוטות, הוסגרה הלילה (בין חמישי לשישי) מאוזבקיסטן. היא נעצרה בשדה התעופה בטביליסי, בירת גיאורגיה, בחודש מאי האחרון מכוח "הודעה אדומה" שהפיצה ישראל, והמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה ביקשה להסגירה לארץ.
בית המשפט הגיאורגי נעתר לאחרונה לבקשה, ושר המשפטים הגיאורגי חתם על צו ההסגרה. שקירובה הובאה לישראל כשהיא מלווה בשוטרי משטרת ישראל, ובית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרה עד יום ראשון. "כבר בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום", נמסר.
4 צפייה בגלריה
התעללות בגן ילדים בטירת הכרמל
התעללות בגן ילדים בטירת הכרמל
"נזקים משמעותיים". ההתעללות בפעוטון
4 צפייה בגלריה
אירנה שקירוב
אירנה שקירוב
הגננת החשודה, אירנה שקירובה
(מתוך אתר הגן)
האלימות במעון שהיה בבעלותה של שקירובה נחשפה בפברואר 2018 בעקבות תלונות ההורים, שילדיהם היו בגילי שנה וחצי עד שלוש באותה תקופה. באחד מהסרטונים שהגיעו לידי המשטרה נראתה הגננת מאכילה ילד בכוח ודוחפת את ראשו שוב ושוב לכיוון הצלחת. הורים סיפרו אז על התנהגויות מוזרות שילדיהם אימצו, ועל המכות שספגו מצוות הגן. המשטרה עצרה את שקירובה וכן סייעת בת 28, ובהמשך הן שוחררו ממעצר. למרות שהוגדרו עדיין חשודות, ולתדהמת ההורים, בית המשפט החליט להחזיר את הגננת לעבודה.
בהמשך, ובעוד הסייעת הורשעה בשלוש עבירות של תקיפת אחד הילדים, וזוכתה ממקרים אחרים, שקירובה מעולם לא עמדה לדין - שכן באוגוסט 2018 היא נמלטה לאוזבקסיטן, מדינה שאין לישראל הסכם הסגרה עימה.
עו"ד רועי קרןעו"ד רועי קרן
הורי הגן קיימו אז הפגנה גדולה בעיר בדרישה להעמיד את צוות המעון לדין, ובא כוחם - עו"ד רועי קרן - עמד בקשר עם פרקליטות המדינה בכל הנוגע למאמצים להסגירה. עו"ד קרן ציין כי עד היום סובלים הילדים משורה של בעיות בעקבות המעשים של צוות הגן. בין היתר, הם עושים צרכים במכנסיים, מתקשים בשינה ועוד.
"לאחר מבצע מורכב של ארבע שנים וחצי בשילוב עם משטרת ישראל ופרקליטות המדינה הצלחנו להביא להסגרת הגננת לארץ בכדי שתתן את הדין על מעשיה הנפשעים", אמר הבוקר עו"ד קרן. "מדובר בתיק חמור מאין כמותו בו התעללה משך תקופה ארוכה במספר רב של ילדים התעללות חמורה, לא שקטנו ולא נשקוט עד שתרצה שנות מאסר רבות בכלא".

נציג המשטרה אמר בצהריים בדיון בבית המשפט כי שקירובה "נמלטה מהארץ כדי להימלט מאימת הדין". הוא הציג דוח סודי הנוגע לפעולות חקירה נוספות שיש לבצע בימים הקרובים ואמר כי "מדובר בהיקף ענק של חומר חקירה, יש לנו פעולות נוספות לבצע". לפי המשטרה, אירועי התעללות רבים תועדו.
עו"ד אולג פרגין שמייצג את הגננת מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "אנחנו מאמינים שהאמת תצא לאור - היא לא ברחה מהארץ, לא נמלטה, אלא עזבה את המדינה בשל נסיבות אישיות. נלמד את חומר החקירה".