הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום הוגשה היום (חמישי) לבית משפט השלום בחדרה נגד סתיו קריף (30) מיקנעם, החשוד כי יחד עם שני אחרים התחזה ברשתות החברתיות לקרובי חטופים, נרצחים ומפונים - וגייס "תרומות" בשווי של כ-100 אלף שקלים.
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר סתיו קריף
הארכת מעצר סתיו קריף
סתיו קריף בדיון הארכת מעצרו. כתב אישום יוגש נגדו בימים הקרובים
(צילום: רענן בן צור )
יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז פתחה בחודש נובמבר בחקירה סמויה, הכוללת חשד לעשרות מקרים של התחזות לבני משפחות חטופים ומפונים, תוך ניצול ציני של המציאות הקשה ואהדת הציבור, במטרה להונות את האזרחים ולהשיג במרמה תרומות כספיות. החקירה נפתחה בעקבות עשרות תלונות של משפחות חטופים, נרצחים ונפגעים.
 במשטרה טוענים כי השלושה התחזו לכמה אנשים שונים, תוך שימוש בתמונותיהם מתוך הרשתות החברתיות, ופנו לציבור באמצעות תוכנת מסרים בבקשה לקבל תרומות במזומן בלבד - ואכן קיבלו. בית משפט השלום בחדרה האריך בחמישה ימים את מעצרו של קריף, וכתב האישום צפוי להיות מוגש נגדו בימים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
מיצג להחזרת החטופים והנעדרים בנתב"ג
מיצג להחזרת החטופים והנעדרים בנתב"ג
נעצר בנתב"ג בדרך לגאורגיה - ובקרוב יוגש נגדו כתב אישום
4 צפייה בגלריה
דורון, רז ואביב מתאחדות עם אבא יוני אשר בבית החולים שניידר
דורון, רז ואביב מתאחדות עם אבא יוני אשר בבית החולים שניידר
יוני אשר עם אשתו ובנותיו שחזרו מעזה. התחזו אליו לפני כחודשיים
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
קריף נעצר בנתב"ג לפני שבועיים בזמן שניסה לצאת מהארץ לגאורגיה. החשוד השלישי יצחק נעצר בסמוך למקום מגוריו, וכשנשאל מדוע עשה את שעשה ופגע כך במשפחות ובבני עמו - הוא השפיל את ראשו. במשטרה טוענים כי שני שותפיו של קריף היו "שליחיו לקבלת הכסף", והם שוחררו בתנאים מגבילים. קריף נותר במעצר והיום הוגשה נגדו כאמור הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, כשהחשד המיוחס לו הוא קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
קריף כבר ישב בכלא על עבירות מרמה והונאה לאחר שב-2020 הורשע כי התחזה לקבלן מאשקלון, לשחקן אקי אבני ולעוד אנשים וקיבל כספים במרמה. הוא השתחרר בספטמבר האחרון.
4 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
משפחת ביבס שעדיין חטופה בעזה. גם לבני משפחתם התחזו
לפי החשד, 40 בני אדם נפלו קורבן להונאה, חלקם תרמו אלפי שקלים, בהם 20 בני משפחות של חטופים ונרצחים. במשטרה אומרים כי בהמשך יוגשו כתבי אישום נוספים.
אחד האנשים שפרטיהם נוצלו לתרגילי הונאה מהסוג הזה הוא יוני אשר, שאשתו דורון ושתי בנותיהם היו חטופות בעזה. לפני כחודשיים, כשעוד נאבק על שחרורן משבי החמאס, דיווח אשר שאנשים כלשהם מתחזים אליו ופונים לאנשים ברשת בבקשה שיתרמו לו כסף - ואז לוקחים אותו לעצמם. הוא ביקש מהציבור שלא לשתף פעולה, והמשטרה פתחה בחקירה. לפי החשד, קריף התחזה גם לבני משפחת ביבס.