2 צפייה בגלריה
חברי הוועדה לחקר האסון בהר מירון
חברי הוועדה לחקר האסון בהר מירון
נשיאת העליון חיות וחברי הוועדה לחקר האסון במירון. משמאל: דבורה ברלינר
(צילום: דוברות הרשות השופטת)
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מינתה את השופטת (בדימוס) דבורה ברלינר, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, במקומה של נשיאת העליון לשעבר מרים נאור, שנפטרה בשבוע שעבר.
השופטת (בדימוס) ברלינר תעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון לצד חברי הוועדה - הרב מרדכי קרליץ והאלוף (במיל') שלמה ינאי. זאת, מתוקף הסמכות הנתונה לנשיאה חיות בחוק ועדות חקירה, הקובע: "נפטר חבר ועדת חקירה או נבצר ממנו דרך קבע למלא תפקידו, ימנה נשיא בית המשפט העליון אדם אחר להיות חבר הוועדה במקומו".
2 צפייה בגלריה
מרים נאור
מרים נאור
מרים נאור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השופטת ברלינר פרשה מכס השיפוט ב-2017. בין השנים 2009-2016 כיהנה כנשיאת בית משפט המחוזי תל אביב יפו, ובשנים 2006-2007 כיהנה כשופטת בית המשפט העליון (בפועל).
לפני כחודשיים הגישה הוועדה בראשות נאור המנוחה, המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה של שנת תשפ"ב. בדו"ח הביניים שהגישה קבעה הוועדה, בין היתר, כי "מטבע הדברים אין בהמלצות כדי למצות את כלל הנושאים בהם תעסוק הוועדה בהמשך, או את ממצאי הוועדה, מסקנותיה והמלצותיה".
הנשיאה חיות אמרה היום כי "נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור ע"ה התגייסה בכל מאודה למשימה המורכבת והחשובה, וביצעה אותה עם הרב קרליץ והאלוף ינאי ברגישות, ביסודיות, במקצועיות וביעילות עד לפטירתה. דו"ח ביניים שפרסמה הוועדה נועד לתת מענה לצורך הדחוף בשינויים שיאפשרו קיום ההילולה בשנת תשפ"ב, תוך הקטנת הסיכונים לשלום המשתתפים".
"לצערי", הוסיפה חיות, "לכתה של מרים מאיתנו לא אפשר לה לסיים את המלאכה החשובה. אך אני סמוכה ובטוחה כי הוועדה בראשותה של הנשיאה (בדימוס) דבורה ברלינר תמשיך לעשות את הדרוש על מנת להשלים את המשימה. אני מבקשת להודות לנשיאה ברלינר שנאותה לשמש כיושבת ראש הוועדה ולאחל לה ולחברי הוועדה הצלחה בהשלמת דו"ח הוועדה".