במשך ארבע שנים נלחמה סלמה עבד אל כרים חלף ׁׁׂ(36) מהישוב זמר על חפותה, וטענה שהתאונה הקטלנית בה הייתה מעורבת ובמהלכה נהרג רוכב האופנוע אימן קעדאן ז"ל - הייתה בלתי נמנעת. בימים אלה קיבלה הפרקליטות את טענותיה וחזרה בה מכתב האישום החמור בגין גרימת מוות ברשלנות ואי מתן זכות קדימה. זאת בין היתר בעקבות ניסוי של המשטרה שהראה כי רוכב האופנוע היה מחוץ לשדה הראייה של הנהגת.
הפרקליטות טענה כי ב-15 במאי 2018, בשעה 19:55, נהגה חלף ברכב פרטי מסוג סקודה ברחוב אלמקריזי בבאקה אל גרבייה, ממערב למזרח. הכביש במקום הינו כביש עירוני מואר, בצומת וביציאה מהרחוב קיים תמרור 206 המורה על פנייה ימינה בלבד, ותמרור 301 המורה על מתן זכות קדימה. באותה העת רכב אימן קעדאן, בן 20, על אופנוע מסוג הונדה, שאינו מורשה לנסיעה בכביש כלל, בכביש 574 מצפון לדרום כשהאופנוע ללא אורות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד התאונה
תיעוד התאונה
תיעוד התאונה
אז, כך טען בכתב האישום עו"ד ענאן ג'אנם, בכיר בפרקליטות, "הגיעה הנאשמת לצומת, פנתה עם רכבה שמאלה, בניגוד לתמרור המאפשר לה לפנות רק ימינה, לא הבחינה באופנוע בשום שלב, על אף שחייבת והייתה צריכה להבחין בו, לא נתנה זכות קדימה לאופנוע, חסמה את דרכו ופגעה בו עם חזית רכבה. כתוצאה מהתאונה נגרמו למנוח פגיעות קשות, הוא פונה ללא דופק וללא נשימה ומותו נקבע מיד עם הגעתו לביה"ח הלל יפה בחדרה. התאונה ומותו של המנוח נגרמו בשל נהיגתה הרשלנית של הנאשמת".
הסנגורים של חלף, עו"ד ארצי ארגוב וקובי טל, סיפרו כי במהלך חקירת התאונה נעשה ניסוי עם הנהגת שהמשטרה תיעדה. במהלך הניסוי מדדו את זמן חציית הצומת והצליחו להוכיח כי חצייתו נמשכה 6.5 שניות ולא 4 שניות כמו שחשבו בהתחלה. המשמעות: כשהנהגת נכנסה לצומת נהג האופנוע היה רחוק ממנו ומחוץ לשדה הראייה שלה. לאור הממצאים, הפרקליטות בדקה שוב את הנתונים והחליטה: "התאונה הייתה בלתי נמנעת ואי אפשר לייחס לנהגת אשמה פלילית בטרגדיה שקרתה".
עו"ד ארצי ארגובעו"ד ארצי ארגוב
עו"ד קובי טלעו"ד קובי טל
בעקבות ההתפתחות הדרמטית פנתה הפרקליטות לבית משפט השלום בחדרה וביקשה לחזור בה מכתב האישום. מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "במהלך ניהול התיק עלו טענות שבעקבותיהן, בהנחיית הפרקליטות, בוצעו בדיקות, חישובים ושחזורים מחדש ע"י מומחי המשטרה. תוצאות הבדיקות והחישובים הובילו למסקנה כי מדובר בתאונה בלתי נמנעת ומשכך הודענו על חזרה מכתב האישום".