קרב בין שתי כנופיות, שכלל ירי, הצתות בתים והשלכת רימונים, קורע את העיר טירת הכרמל באחרונה. באורח נס, כל אלה לא הסתיימו בנפגעים בנפש, עד כה. לאחר חקירה מורכבת שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים, הצליחו חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל, להביא למעצרם של שני חשודים. נגד השניים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה. צפו בתיעוד הנחת מטען חבלה בפתח בית בעיר.
במשטרה לא יודעים את הסיבה המדויקת לפרוץ הסכסוך, אך על פי ההערכה - הוא קשור למעמד ושליטה בסחר הסמים בטירת כרמל, וכן לעסקאות סמים שהסתבכו. "זה החל באירועים של ירי הדדי על בתי החשודים, בהם של משפחותיהם, והמשיך בהנחת מטעני חבלה והשלכת רימונים", אומרים במשטרת מרחב כרמל. "באחד המקרים היה ניסיון הצתת בית עסק של אחד המעורבים, והנחת מטענים בבתים של הצד השני. במהלך העימותים היו שלושה אירועים כאלה".
3 צפייה בגלריה
 חשוד שמניח מטען חבלה בבית אשתו של אחד מחברי הכנופיה היריבה
 חשוד שמניח מטען חבלה בבית אשתו של אחד מחברי הכנופיה היריבה
מתוך התיעוד: חשוד מניח מטען חבלה בפתח בית ונמלט
3 צפייה בגלריה
 חשוד שמניח מטען חבלה בבית אשתו של אחד מחברי הכנופיה היריבה
 חשוד שמניח מטען חבלה בבית אשתו של אחד מחברי הכנופיה היריבה
פיצוץ המטען בפתח הבית
מפקד מרחב כרמל ניצב-משנה אלי מגן הטיל את החקירה על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של המרחב. "למרבה המזל, בכל האירועים איש לא נפגע", מספר מפקד יל"פ כרמל, רב-פקד יהודה סרור. "החשודים ירו לכיוון חלונות בתים והניחו מטענים סמוך לדלתות בתים".
"הפעילות שלנו, שהתנהלה במרביתה בלילות, כללה שימוש בכל האמצעים הטכנולוגיים", מוסיף רפ"ק סרור. "בהמשך הכנסנו לחקירה גם את בלשי תחנת טירת כרמל. הפעילות שלנו הייתה על שני הצדדים. היינו צריכים לאסוף ראיות ולנסות להביא אירוע 'על חם', לנסות ולתפוס את הדמויות שמבצעות את המעשים הפליליים לפני או אחרי האירוע".
באחד המקרים שהתרחש ב-5 ביולי, עקבו השוטרים אחרי חשוד בטירת כרמל. במהלך המעקב, נראה אותו חשוד פותח שער לחצר בית של אשתו של אחד מחברי הצד השני. החשוד הניח מטען חבלה ורץ החוצה, אז גם נשמע קול פיצוץ עז. בשלב זה, עצרו השוטרים את החשוד. "ברשות החשוד נתפסו כפפות ומסיכת כיסוי פנים. הצלחנו לקשור אותו באמצעים פורנזיים לכל האירוע, לנתיב ההגעה שלו ולהנחת מטען החבלה", מציין רפ"ק סרור.
החוקרים הבינו מיד כי התגובה של חברי הצד השני לא תאחר להגיע. ואכן, מספר ימים לאחר פיצוץ מטען החבלה, במהלך הפעילות המשטרית, נצפה חשוד מגיע במונית מחיפה לטירת כרמל. הוא ירד סמוך לאחד מבנייני המגורים וביצע ירי לעבר אחת הדירות.

3 צפייה בגלריה
רב-פקד יהודה סרור, ראש היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמ
רב-פקד יהודה סרור, ראש היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמ
"היינו צריכים לאסוף ראיות ולנסות להביא אירוע 'על חם'". רב-פקד יהודה סרור
(צילום: דוברות המשטרה)
רפ"ק סרור: "תוך כדי בריחה שוטר ניסה לעצור את אותו החשוד, אך זה ירה לעבר לכיוון השוטר. השוטר השיב באש ופצע את החשוד באורח בינוני לאחר שפגע בידו וברגלו. החשוד נחקר גם במהלך אשפוזו בבית החולים, אז גם התקבלו תוצאות בדיקות המעבדה מהן עלה כי האקדח שנתפס עליו תואם לירי שבוצע על המבנה ועל השוטר".
"משטרת ישראל, שמזהה פעילות עבריינית של חשודים גם אם זה האחד נגד השני, תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגיע לאותם עבריינים שמבצעים את העבירות החמורות הללו במטרה למצות איתם את הדין", מסכם מפקד יל"פ כרמל.