המלחמה נמשכת, וכך גם העימותים בתוך הממשלה: עימות קולני, שהתנהל בצעקות וכלל דפיקות על השולחן, התפתח היום (ראשון) בישיבת הממשלה בין השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם לבין השר גדעון סער.
אמסלם זעם על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ברקע החקירה שמתנהלת נגד המועמד שלו, משה סוויסה, לתפקיד מנכ"ל משרדו ויו"ר רשות החברות הממשלתיות. "אתם פושעים בתפקידכם!", זעם אמסלם על היועמ"שית, ותקף גם את מנהלת רשות החברות. השר גדעון סער יצא להגנתה של בהרב-מיארה: "אני מבקש להסתייג מהדברים האלה". שר התקשורת שלמה קרעי הצטרף גם הוא לאמסלם ותקף את הייעוץ המשפטי.
1 צפייה בגלריה
דודי אמסלם נואם במליאת הכנסת
דודי אמסלם נואם במליאת הכנסת
סדקים בתוך הממשלה. סער ואמסלם
(צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי)
סער השיב להם: "תלמדו כבר לעבוד עם הייעוץ המשפטי". ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם את הוויכוח הסוער, ואמר כי "זה השתנה לטובה בתקופת המלחמה", ברמיזה לכך שקיים שיתוף פעולה טוב עם הייעוץ המשפטי.
המחנה הממלכתי נחלק באחרונה לשתי מפלגות, תקווה חדשה וכחול לבן, שם עלו קולות מחברי הכנסת שדחקו לעזוב את הממשלה. חלק מחברי המחנה הממלכתי סבורים שנתניהו כבר "בשלב הקמפיין", כלשונם, והמחנה הממלכתי רק ניזוק אם יישאר לצידו. בעוד חברי כנסת, השרים לשעבר, דוגמת מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן סבורים שהפרק מוצה, חלק מחברי תקווה חדשה בהם זאב אלקין סבורים שאין לעזוב בשלב כה קריטי של המלחמה.
במהלך דיון שהתפתח בישיבת הסיעה בשבוע שעבר, לאחר שנשמעו דעות של מרבית חברי הסיעה, ביקש גנץ לסכם את הדיון ואמר להם: "אני לא עושה שיקול פוליטי, אני עושה מה שטוב לישראל. אני לא קם ועוזב כשזה לא טוב לישראל, ובכל מקרה כשאתה עושה את מה שנכון לישראל העם תומך בך פוליטית".
חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה אמרה בחמישי כי אסור למחנה הממלכתי לפרוש מהממשלה בזמן המלחמה, בניגוד לעמדות שהשמיעו חברי כנסת אחרים בסיעה."הצבנו לעצמנו שתי מטרות למלחמה - מיטוט שלטון חמאס ושחרור החטופים", אמרה השכל ב-ynet live. "לא נפרוש לפני שהמטרות האלה הושגו. אני לא מעלה על דעתי לפרוש באמצע המלחמה".