הנוסע מורד מהמטוס

דרמה בטיסה מניו יורק לישראל: טיסת יונייטד שיצאה הלילה (בין שבת לראשון) מנמל התעופה ניוארק שבניו יורק לכיוון נמל התעופה בן גוריון חזרה על עקבותיה לאחר כשלוש שעות טיסה. הסיבה: התנהגות בלתי הולמת של נוסע ישראלי, שלפי החברה "דיבר לא יפה" לצוות הטיסה.
לאחר הנחיתה בארה"ב הנוסע הורד מהמטוס ונעצר בחשד שהתפרע בטיסה ודיבר בגסות לצוות השירות. לאחר מכן, ומכיוון שלא היה מיקום פנוי למטוס להמריא מחדש - הנוסעים ירדו ממנו גם הם. הם ייאלצו להמריא הלילה בשנית לישראל בטיסת UA3040, שאמורה לנחות מחר בצהריים, טרם כניסת ערב יום הזיכרון.
שלומית, שנכחה בטיסה, סיפרה ל-ynet כי "הנוסע הלך לשירותים, ומאחר שהם היו תפוסים הוא התיישב על כיסא של אחד הדיילים בסמוך לתא השירותים וחיכה. אחד מהדיילים שעבר שם התקומם והחל לצעוק עליו, והנוסע לא נשאר חייב, צעק על הדייל בחזרה ואולי הוסיף קללה".
לדברי שלומית, הדיילים החלו להפעיל סנקציות נגד הנוסע. "אמרו לו שאם הוא לא יישב במקום הם יחזירו את הטיסה לניו יורק. הוא לגלג בתגובה ואמר להם 'בטח'", תיארה, אך הנוסעים הופתעו כאשר שמו לב שהמטוס אכן מסתובב. "אף אחד לא טרח לבשר לנו על זה, פשוט ראינו במפה שעל המסך. נחתנו וראינו איך מגיעים שוטרים למטוס".
1 צפייה בגלריה
 מסלול הטיסה של המטוס מניו יורק לישראל בו הורד נוסע באמצע הטיסה
 מסלול הטיסה של המטוס מניו יורק לישראל בו הורד נוסע באמצע הטיסה
מסלול הטיסה - והפרסה בדרך מניו יורק
(צילום: FlightRadar24)
350 נוסעי הטיסה ממתינים כעת בשדה התעופה לקבל חדרים במלונות בעיר לצורך התרעננות. למרבה הפלא, שלומית העידה כי הנוסע המדובר שוחרר לאחר תשאול במשטרה, וכעת הוא ממתין יחד עם כולם. היא מתחה ביקורת על התנהלות חברת התעופה: "אנחנו משפחה שכולה ועשיתי הכל כדי לחזור מוקדם לארץ. זו עוגמת נפש. כמה מאיתנו ניסו לתווך בין הנוסע לצוות עוד באוויר. הוא בא להתנצל אבל הם אמרו שחוזרים. עכשיו אנחנו עומדים פה 350 איש בגלל בן אדם אחד".
זו לא הפעם הראשונה שבה נוסעים ישראלים משבשים טיסות בקווים לארה"ב וממנה עם חברות תעופה זרות. בשנה שעברה זוג ישראלים בטיסה של יונייטד מניו יורק החליט מיד לאחר ההמראה מנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי, לעבור על דעת עצמו למחלקת עסקים ללא אישור הצוות וללא תשלום על השדרוג.
אחרי פחות משעה באוויר, החליטה הטייסת שהיא חוזרת לנחיתה ומשטרה הוזמנה לשדה. שוטרים חיכו לנוסעים והם נלקחו לתשאול. בסופו של דבר הטיסה בוטלה עקב "שריפת" הצוות מבחינת זמן עבודה מותר בשל אורך הטיסה.