יושב ראש בית הנבחרים הבריטי, לינדסי הויל, הודיע כי בכוונתו לבקש מהמשטרה לבחון את הדיווחים על שימוש בלתי חוקי בסמים בתוך שטח הפרלמנט. דבריו של הויל באים אחרי שהעיתון "סנדיי טיימס" דיווח כי שרידי קוקאין התגלו ב-11 מ-12 חדרי שירותים שנבדקו במתחם שבו שוכן הפרלמנט. הבדיקות נערכו כשברקע יש טענות שקבוצה של חברי פרלמנט ועובדים במתחם נוהגת להשתמש בסמים, בכלל זה קוקאין – הנכלל בקטגוריית הסמים הקשים.
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. שרידי קוקאין קרוב ללשכתו
(צילום: AFP)
לפי הדיווחים, שרידי הקוקאין נמצאו באזורים הנגישים אך ורק לאנשים בעלי אישור מעבר מטעם הפרלמנט או למבקרים שאותם מלווה האדם שאיתו הם נפגשים בבניין. שרידים כאלה נמצאו בין השאר בחדר שירותים קרוב ללשכתו הפרטית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ובסמוך ללשכותיהם של חברי פרלמנט שונים. הבדיקות נערכו באמצעות מטליות לזיהוי קוקאין המשמשות בדרך כלל כאמצעי אכיפה במועדונים. מטליות אלה הופכות כחולות כשהן באות במגע עם קוקאין.
"העדויות על שימוש בסמים שהועברו אליי על-ידי ה'סנדיי טיימס' מדאיגות מאוד – ואציג אותן בפני המשטרה השבוע", אמר הויל. "אני מצפה לאכיפה מלאה ויעילה של החוק". הוא קרא לחברי פרלמנט המתמודדים עם התמכרות לסמים וזקוקים לסיוע לפנות אל הנהלת המקום, ולקבל עזרה שכזו.
חבר הפרלמנט צ'רלס ווקר, איש המפלגה השמרנית שיושב בראש ועדת הניהול של הפרלמנט, אמר ל"סנדיי טיימס" בעקבות הדיווחים כי ייתכן שלפרלמנט יובאו כלבי גישוש במסגרת הגברת האכיפה והחיפוש אחר משתמשי הסמים.
2 צפייה בגלריה
בריטניה פרלמנט לונדון הצבעה על חלופות ל ברקזיט
בריטניה פרלמנט לונדון הצבעה על חלופות ל ברקזיט
בפרלמנט הבריטי. עלייה של 80% במקרי המוות משימוש בסמים בבריטניה
(צילום: EPA, UK PARLIAMENTARY RECORDING UNIT)
ל"סנדיי טיימס" הגיעו כאמור עדויות על חברי פרלמנט הנוהגים לצרוך סמים כדבר שבשגרה. "ראיתי חבר פרלמנט מסניף קוקאין בגלוי במסיבה", סיפר עד אחד. עד אחר, שהוגדר כאיש ותיק במשכן הפרלמנט, העיד: "יש בפרלמנט תרבות קוקאין. חלק מהמשתמשים הם חברי פרלמנט מוכרים, אחרים הם חברי פרלמנט ואנשי פרלמנט צעירים ושאפתנים, אבל כולם מסתכנים באובדן הקריירה שלהם. הם חושבים שאי אפשר לגעת בהם, שחבריהם בבועה יגנו עליהם. זה מזעזע, אבל גם עצוב. רבים מהם זקוקים לעזרה".
הדיווח על מציאת שרידי הסמים בפרלמנט בא בשעה שראש הממשלה ג'ונסון מקדם תוכנית חדשה למאבק בסמים בבריטניה. במסגרת התוכנית הזו מאיימת הממשלה להחרים את דרכוניהם ורישיונות הנהיגה של משתמשים. בריטניה מתמודדת עם גידול חד בשיעור המשתמשים בסמים, גם בקרב מי שרואים בעצמם צרכנים תמימים הצורכים סמים רק מעת לעת, למשל בסופי שבוע. מספר מקרי המוות כתוצאה משימוש בסמים בבריטניה הגיע בשנה האחרונה לשיא של כל הזמנים, ומאז שנת 2012 חלה בו עלייה של קרוב ל-80%.