חברת החשמל הודיעה בצהריים (יום ב') כי אותרה גופתו של ניר דקל, עובד החברה שנעדר מאז אסון קריסת העגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג באשקלון ב- 13 במרץ. הודעה נמסרה למשפחתו. הגופה עדיין לא נמשתה מהמים, מאחר שהיא כלואה תחת תא העגורן שקרס - ולהערכות משפחתו הוצאתה צפויה בימים הקרובים.
בהודעת חברת החשמל נכתב כי הגופה אותרה מתחת להריסות העגורן שקרס למים, וכי הפעולות הכרוכות בחילוץ מורכבות ביותר. "חברת החשמל, על כל עובדיה, מבכה את מותו של ניר דקל ומתאבלת יחד עם משפחתו", נכתב בהודעה.
3 צפייה בגלריה
קריסת העגורן דרומית לאשקלון בתחנת הכוח רוטנברג
קריסת העגורן דרומית לאשקלון בתחנת הכוח רוטנברג
זירת האסון בחודש שעבר. "יום עצוב, אבל מנחם"
(צלם: יוסי וייס, חברת החשמל)
3 צפייה בגלריה
קריסת העגורן דרומית לאשקלון בתחנת הכוח רוטנברג
קריסת העגורן דרומית לאשקלון בתחנת הכוח רוטנברג
(צלם: יוסי וייס, חברת החשמל)
חופית דקל, רעייתו של ניר, אמרה בצהריים בשיחה עם ynet: "צוללן שירד לעומק המים זיהה את גופתו מתחת לחדר העגורן, בתוך המים. הגופה של ניר כלואה שם וייקחו יומיים או שלושה להוציאו כמה שיותר שלם. זה יום עצוב, אבל יש בו גם נחמה. עכשיו נוכל להביא את ניר לקבורה".
האסון אירע ב-13 במרץ. קצת אחרי השעה 23:00, העגורן המוצב על מסוע הפחם קרס אל הים, ומשך מטה אל המצולות גם את מסוע הפחם שעליו עמדו ניר ונפתלי אדרי (66) מאשדוד. גופתו של אדרי, גמלאי של חברת החשמל שהגיע למקום כדי לדוג, אותרה ימים אחדים לאחר מכן. החיפושים אחר ניר, אב לשלושה מקיבוץ אור הנר שבצפון הנגב, נמשכו עד היום.
מפקד תחנת אשקלון במשטרה, סנ"צ מאיר חכמון, אמר כי "מיום החיפושים הראשון, הגדרנו באופן ברור שאנחנו, יחד עם חברת החשמל וכלל גופי ההצלה, נעשה כל שביכולתנו ולא נעצור, עד לאיתור אחרון הנעדרים באסון הקשה והטרגי הזה. לאחר מספר שבועות של חיפושים אינטנסיביים, ובהירתמות יוצאת דופן גם של גופים אזרחיים, הצלחנו לאתר גופת אדם כשהיא לכודה בין ההריסות, ואנחנו עושים את כל המאמצים לחלצה בהקדם האפשרי, על מנת שנוכל לסיים את מלאכת הזיהוי הסופית".
רעייתו של ניר, חופית, התראיינה בשבוע שעבר ל-ynet radio וסיפרה: "עצרנו את החיים שלנו. אנחנו לא מאמינים שאנחנו בתוך הסיוט הזה. לילה אחד הוא יוצא לעבודה ונעלם לנו מהחיים. אמרתי לילדים שעד שאנחנו לא מוצאים את אבא אנחנו ממשיכים בכל הכוח, אבל זה אומר שאנחנו לא מצליחים להתאבל ולהמשיך הלאה".