ספרד סירבה אמש (חמישי) לספינה שנשאה נשק בדרכה לישראל לעגון בנמל קרטחנה בדרום-מזרח המדינה. לפי הדיווח ברשת EFE הספרדית, הספינה יצאה מהודו לישראל.
הספינה, "מריאן דניקה", נשאה לפי הדיווח מטען של כ-27 טון חומר נפץ מהעיר מדרס שבהודו - ונמצאת בידי הרשויות בספרד. שר החוץ של ספרד, חוסה מנואל אלברס, הודיע כי מדיניות הממשלה תהיה "לדחות כל ספינה הנושאת נשק לישראל ורוצה לעגון בנמל ספרדי".
1 צפייה בגלריה
חוסה מנואל אלברס
חוסה מנואל אלברס
חוסה מנואל אלברס. "פעם ראשונה שמזהים ספינה שמובילה נשק לישראל"
(צילום: EPA, J.C. Hidalgo)
הוא אישר כי נאסר על האונייה עצירת ביניים בנמל ספרדי, וכי זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה. "זו הפעם הראשונה שאנחנו עושים את זה, כי זו הפעם הראשונה שאנחנו מזהים ספינה שמובילה משלוח של נשק לישראל ורוצה לעצור בנמל ספרדי. המדיניות היא לא לתת רישיונות ייצוא חדשים עבור פריטי מלחמה שמיועדים לישראל וההחלטה הזו שקיבלנו לדחות את עצירת הביניים היא קוהרנטית ובאותם קווים", אמר אלברס בבריסל.
זאת לא הייתה הפעם הראשונה שבה ספרד נקטה בצעד אנטי-ישראלי. רק בשבוע שעבר, השר לזכויות חברתיות בממשלת ספרד, פבלו בוסטינדוי, שחבר במפלגת השמאל הקיצוני סומאר, שיגר מכתבים לחברות ספרדיות שפועלות בישראל וקרא להן לנקוט צעדים כדי להבטיח שפעילותן "לא תתרום לרצח או הפרת זכויות אדם בפלסטין". בפוסט שכתב ברשת X הוסיף: "אף שחקן כלכלי לא צריך לתרום להפרת זכויות האדם של האוכלוסייה הפלסטינית".
השר הספרדי הורה לחברות להעריך מחדש את פעילותן ולהגביר את השקיפות סביב העסקים שלהן בישראל. הוא הוסיף כי "החברות חייבות ליידע את הממשלה על הסיכונים של הפרת זכויות אדם בפלסטין", בין אם ברצועת עזה ובין אם בגדה המערבית.
פורסם לראשונה: 23:56, 16.05.24