עיסא האני אל-טלקאת, בן 16 מהיישוב ערערה שבנגב, מת היום (רביעי) מפצעיו בבית החולים סורוקה - כחודש אחרי שנורה בטעות על-ידי קצין משטרה סמוך לקלפי ביישוב. לפי הודעת המשטרה אחרי הירי, "נהגי כלי רכב שהשתוללו בערערה סיכנו לפי החשד שוטר. תוך ביצוע ירי נפגע נער באורח בינוני עד קשה ונזקק לטיפול רפואי".
1 צפייה בגלריה
עיסא האני טלקאת
עיסא האני טלקאת
עיסא האני אל-טלקאת
הירי התרחש בערב הבחירות. אחרי פרסום המדגמים, במטה של רע"מ בערערה שבנגב יצאו לחגוג סמוך למבנה המועצה המקומית. הם החלו לנסוע בפראות, וקצין משטרה שהיה במקום ירה לעבר מכונית ופגע בטעות בצווארו של הנער. הוא פונה לבית החולים, ובמהלך אשפוזו התאושש מהירי ואף הלך בבית החולים עם מכשירים שהוצמדו לגופו. בהמשך עבר ניתוח קשה נוסף, וכעת נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
התיק הועבר למח"ש, כשהשוטר אומר שחשד שאחד הנהגים מנסה לדרוס אותו. תושבים טענו כי הנער לא היה קשור כלל לנהגים שהתפרעו, וכי ממילא השוטר לא היה צריך להשתמש בירי בתקרית.
גופתו של אל-טלקאת הועברה לניתוח במכון לרפואה משפטית. ריאד, דודו של הנער, סיפר כי הוא נורה כשהלך בצד הכביש בדרך לביתו. מצבו השתפר בימים האחרונים בבית החולים, והוא אף הצליח לדבר בחופשיות, לקום מהמיטה להליכות קצרות ולאכול מעט אוכל מוצק. לדברי הדוד, הבוקר הוכנס הנער לניתוח להתקנת זונדה להאכלה בנוזלים - ומת בתוך דקות ספורות. "אם זו רשלנות רפואית, רק בהמשך התמונה תתברר", אמר. "בכל מקרה המשטרה לא הייתה צריכה לירות ביום כזה, והיא אחראית לתוצאה הקשה".