רעידת אדמה הורגשה הבוקר (יום ג') באזורים רבים ברחבי ישראל. דיווחים התקבלו בין היתר מפתח תקווה, תל אביב, רעננה, כפר תבור, עמק המעיינות, חולון, נתניה, חיפה, רחובות, באר שבע, קריית אונו, גבעתיים, אשדוד, ירושלים, מגדל העמק, קריית גת, בת ים, נס ציונה, קריית ים וירוחם.
אגף הסיסמולוגיה במכון הגיאולוגי מסר כי בשעה 8:34 הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 5.8 כ-600 ק"מ מחיפה. המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC) מסר שמוקד הרעידה היה בעומק 60 ק"מ, וכי הרעש התרחש 298 קילומטרים מזרחית להרקליון שביוון. הרעידה הורגשה גם במצרים, טורקיה, קפריסין ויוון.
1 צפייה בגלריה
מוקד הרעש של רעידת האדמה
מוקד הרעש של רעידת האדמה
מוקד רעידת האדמה
סער, שמתגורר בקומה החמישית בתל אביב, סיפר: "ישבתי על הספה והרגשתי במשך כמה שניות כאילו היא זזה מצד לצד". יאיר, שגר בקומה רביעית בבניין בבת ים, אמר: "המיטה התנדנדה כאילו מישהו מזיז אותה. זה התחיל חזק יותר ואז המשיך חלש יותר עד שהפסיק".
ד"ר רן נוף מהמכון הגיאולוגי אמר בריאיון לאולפן ynet כי לא מדובר בעוצמה חריגה. "הרעידה התרחשה בסביבות 08:30 שעון ישראל, בערך באמצע הדרך בין כרתים לקפריסין, והיא מצטרפת למספר רעידות שהיו באזור כרתים לאחרונה", אמר ד"ר נוף. "קיבלנו דיווחים שהרגישו את הרעידה בירושלים ולוד. לנו לא ידוע על נזקים, או שלא קיבלנו דיווחים. בישראל אנחנו מרגישים את הגלים שמתפזרים מהמוקד שהיה בים התיכון וככל שמתרחקים מהמוקד, העוצמה שבה מרגישים את הרעידה יורדת".

לדבריו, "חשוב להבין שרעידות אדמה מתרחשות כל הזמן, ואנחנו יודעים מההיסטוריה הגיאולוגית שהתרחשו רעידות אדמה חזקות באזור שלנו. אנחנו יודעים שבממוצע כל 100 שנה מתרחשות רעידות אדמה חזקות באזור שלנו ולכן צפויה רעידה. מתי בדיוק היא תתרחש אנחנו לא יודעים, ולכן חשוב להתכונן ולהכין את עצמנו להתרחשות של רעידה כזאת. הכל חלק מאותו תהליך של תזוזות הלוחות הטקטוקניים והדינמיות של כדור הארץ, זה תהליך טבעי וקורה כל הזמן, צריך להתמודד איתו ולהתכונן אליו".
על השאלה אם יש סיכוי שנחוש בקרוב רעידת אדמה משמעותית בישראל, השיב ד"ר נוף: "לא באופן ישיר. זו רעידה שהיא קצת יותר רחוקה, אבל אין קשר ישיר או משהו שאפשר לנבא באמצעות הרעידה הזו על מה שצפוי להתרחש". הוא הוסיף: "אחרי כל רעידת אדמה קיים סיכוי להתרחשות של רעידה נוספת, חזקה יותר. פעמים רבות, כמעט תמיד, מיד אחרי רעידת אדמה חזקה כזו יש אירועי משנה שבדרך כלל הם בעוצמה נמוכה יותר. קיים גם סיכוי קטן שתהיה רעידת אדמה חזקה יותר"
בחודש האחרון אירעו כמה רעידות אדמה חזקות יחסית באזור יוון. לפני שבוע פקד רעש בעוצמה של 6.4 את כרתים, ואחריו רעשי משנה בעוצמה של 4.1 ו-4.6. שלושה שבועות לפני כן נהרג אדם ברעידת אדמה באותו אזור ונגרם נזק למאות בניינים בכרתים, לאחר רעש בעוצמה 5.8. היום מוקד רעידת האדמה היה מזרחית יותר, קרוב יותר לישראל.