מטען חבלה התפוצץ הלילה (בין שני לשלישי) בפתח בניין מגורים בנתניה, שם גר העבריין בן בוטביקה. הוא לא נפגע בפיצוץ, שמסתמן כניסיון חיסול חמישי של בוטביקה במהלך השנה האחרונה. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב העיר, בחשד למעורבות בפיצוץ.
2 צפייה בגלריה
 פיצוץ מטען חבלה בפתח בניין מגורים של עבריין בנתניה
 פיצוץ מטען חבלה בפתח בניין מגורים של עבריין בנתניה
זירת הפיצוץ בנתניה, הלילה
(צילום: אורנה חושפת)
דיירים בבניין שבו התרחש הפיצוץ הלילה סיפרו: "היה פיצוץ חזק, החלונות רעדו. יש לנו ילדים קטנים, זה מפחיד לגור בתנאים כאלה שכל פעם יש פיצוץ ברחוב, בסוף עלולים להיפגע חפים מפשע". מהמשטרה נמסר כי במקביל למעצר החשוד נחשפה דירת מסתור בעיר, ששימשה לפי החשד כמעבדה להכנת מטעני חבלה.
בוטביקה, שאמור להתחתן בימים הקרובים, עבר להתגורר בכתובת הנוכחית לאחר שבמאי השנה התפוצץ במרפסת דירתו הקודמת רחפן, שאליו הוצמד מטען חבלה. הפיצוץ נשמע אז בכל רחבי נתניה, ועל פי עדויות - גם ביישובים סמוכים. בוטביקה, ששהה בדירה עם בת זוגו, ניצל לאחר שהשניים הבחינו ברחפן מחוץ לדירה, הבינו שדבר מה אינו כשורה - ומיהרו לממ"ד, לפני שאירע הפיצוץ.
2 צפייה בגלריה
בן בוטביקה
בן בוטביקה
בן בוטביקה

בנתניה פועלות שלוש כנופיות עיקריות, שמסוכסכות אחת עם השנייה: מסיקה, זוארץ ובוקל. בעבר אירע מספר רב של ניסיונות חיסול במסגרת הסכסוכים, כשרק לפני כמה שבועות נפתח ירי לעבר רכב שבו נסע חיים מסיקה עם שני בני אדם נוספים, והשלושה נפצעו. עד כה, ניסיונות החיסול הללו הסתכמו בפצועים או ביעדים שכלל לא נפגעו.
בעבר, בוטביקה היה חבר בכנופיית מסיקה, המסוכסכת עם זוארץ. המשטרה חושדת כי הרקע לניסיונות החיסול הוא סכסוך שלו עם עבריינים מנתניה הקשורים למשפחת פשע מאזור המרכז. "לאחר ניסיון החיסול הקודם הוא עבר דירה, אבל גם הכתובת החדשה שלו אותרה. אולי יש לו הרבה נשמות ולכן עד כה הוא ניצל, אבל הם לא יעזבו אותו עד שהוא יחוסל", אמרו גורמים בנתניה.
כאמור, פרט לניסיונות החיסול הכושלים בלילה ובחודש מאי, אירעו שלושה ניסיונות נוספים: בשנה שעברה התפוצץ מטען ברכבו של בוטביקה בזמן נסיעה - והוא נפצע באורח בינוני ושרד. במקרה אחר הושלך מטען חבלה על קיר דירתו. בניסיון חיסול נוסף נורו לעברו קליעים - והוא לא נפגע.
במקרה אחר שאירע הלילה, נפתח ירי לעבר בניין מגורים ברעננה. במשטרה מעריכים כי מדובר בירי אזהרה, אך עדיין לא ברור מי היעד.