שמונה נוסעים של ספינת תענוגות שעגנה באי באפריקה נתקעו באי, ובמשך כמה ימים לא הצליחו לחזור לספינה – שעזבה את הנמל המשיכה לשוט מול חופי מערב אפריקה.
הספינה של Norwegian Cruise Line יצאה ב-20 במרץ מקייפטאון בדרום אפריקה לשיט של 21 ימים, שיסתיים בברצלונה ב-10 באפריל. ב-27 במרץ עגנה הספינה באי סאו טומה, חלק ממדינת האיים סאו טומה ופרינספה. שמונה נוסעים – שישה אמריקנים ושני אוסטרלים – יצאו לטייל באי, ואיחרו להסעה שהייתה אמורה להחזיר אותם לנמל שבו עגנה הספינה.
1 צפייה בגלריה
ספינה ספינת תענוגות של חברת norwegian cruise line
ספינה ספינת תענוגות של חברת norwegian cruise line
ספינה של חברת Norwegian Cruise Line
(צילום: Ritu Manoj Jethani / Shutterstock)
בהודעת חברת הספנות נמסר: "שמונה אורחים שהיו באי בטיול פרטי, שלא אנחנו ארגנו, פספסו את ההסעה האחרונה לספינה ולכן לא היו עם כולם על הסיפון ב-15:00. אמנם מדובר בסיטואציה מצערת מאוד, אבל על האורחים מוטלת האחריות לוודא שהם חוזרים לספינה בשעה שפורסמה". החברה מסרה כי הדרכונים של הנוסעים הועברו לרשויות בנמל, כדי שהנוסעים יוכלו לקבל אותם.
זוג האמריקנים ג'יי וג'יל קמפבל, שניים משמונת הנוסעים שנתקעו באי, סיפרו שכדי לחזור לספינה עברה הקבוצה בשטח של שש מדינות – וביום ראשון הגיעה לגמביה, אחת מנקודות העצירה של ספינת התענוגות. אך בגלל תנאי מזג האוויר הספינה לא הייתה מסוגלת לעגון בגמביה, והקבוצה תנסה לחזור לספינה היום – כשהספינה אמורה לעגון בסנגל.
בני הזוג קמפבל סיפרו שהם נאלצו לשלם יותר מ-5,000 דולר במסע המפרך בדרך חזרה לספינה. בין שמונת הנוסעים יש גם אישה בהריון, שיצאה לשיט התענוגות עם בעלה.