מכתב איומים חסר תקדים נגד חברים בקואליציה: במכתב שנשלח לכאורה "מטעם ארגון הנוקמים הישראלים", מופיע איום מפורש בפגיעה בחברי קואליציה ובבני משפחותיהם, בהם הילדים והנכדים. כך נודע ל-ynet.
מכתב האיומים הוצב מחוץ לשער ביתו של ח"כ אלי דלל מהליכוד, ומכתב זהה נשלח גם לאליהו רביבו. במכתב מפורטות כתובות ותעודות זהות של חברי הקואליציה, לצד שמות בני משפחותיהם ותעודות הזהות שלהם. מהכנסת נמסר כי "הנושא הובא לידיעתו של קצין הכנסת והועבר לטיפול הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה משטרת ישראל". המשטרה פתחה בחקירה וגם שב"כ נכנס לתמונה. "רואים את שליחת האיומים לחברי הקואליציה בחומרה רבה ומטפלים בנושא", אמרו גורמים בשב"כ.
3 צפייה בגלריה
מכתב ארגון הנוקמים
מכתב ארגון הנוקמים
החלק הראשון של המכתב
קצין הכנסת הגיש תלונה מקוונת למשטרה, בגין האיומים על שני הח"כים מהליכוד. היא תיקלט בתחנת מוריה במשטרת מחוז ירושלים, ושם יבחנו - בהתייעצות עם אגף החקירות של המשטרה - היכן התלונה תיחקר: האם ביחידת חקירות ארצית בשל מעמדם כחברי כנסת או בתחנות המשטרה שסמוך למקום מגוריהם. ההערכה היא שהחקירה תאוחד ותוטל על יחידה מחוזית או ארצית בעלות יכולת מקצועית ומשאבים מודיעיניים וחקירתיים, כדי להגיע למניח מכתב האיומים.
"אנחנו פועלים בהשראת הנוקמים היהודים", נכתב במכתב שכותרתו "ארגון הנוקמים הישראלים - לי נקם ושילם". הם כתבו כי "הארגון הוקם בקיץ האחרון, על ידי קבוצה של ישראלים ממקומות שונים. אין בינינו נפגעים ישירים, או בני משפחות נפגעים, ואיננו מתיימרים לייצגם".
לפי המכתב, "הקמנו את הארגון על מנת לגבות מחיר ולפגוע במחבלים בודדים, או קבוצות שביצעו פעולות טרור בישראלים. עד 7 באוקטובר לא ראינו לנכון לפעול נגד חברי קואליציה. לצערנו התבדינו. אנו נפעל אישית נגד החברים הנוכחיים בקואליציה, שמותיהם לא יישכחו".
3 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל. המכתב הונח מחוץ לשער ביתו
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
אליהו רביבו
אליהו רביבו
ח"כ אליהו רביבו. המכתב נשלח גם אליו
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
במכתב עלה איום ב"ביצוע פעולות נקם בחברי הקואליציה הנוכחית, בין אם יכהנו בתפקיד ובין אם יתחלפו או יפרשו מהחיים הפוליטיים. תהיה פגיעה משמעותית בהם ובבני משפחותיהם, כולל בני זוג, אחים, ילדים ונכדים. יהיו פגיעות מייצגות באחד או שניים מבני המשפחה, אשר ניתן יהיה להגיע אליהם. מדובר על פגיעה בנפש. הפגיעות יהיו ביחס למספר הנופלים".
מלשכת ח"כ אליהו רביבו נמסר: "אנו מביעים זעזוע ושאט נפש מהמעשה הנפשע והאיומים נגדו ונגד שאר נבחרי ועובדי הציבור. שום מחלוקת פוליטית אינה מצדיקה איומים נגד נבחר ציבור. אנו סומכים ידינו על גורמי הביטחון הרלוונטיים שיגיעו אל העבריינים וימצו איתם את הדין. ח"כ רביבו לא יירתע".