ברקע גל השריפות באירופה, שהביא בין היתר גם להרוגים באיטליה וביוון, משרד החוץ פרסם הערב (רביעי) המלצה למטיילים בחו"ל להימנע מהגעה לאי רודוס ביוון - והזהיר מפני השריפות ומזג האוויר הקיתוני באזור סיציליה שבאיטליה.
ממשרד החוץ נמסר כי "יוון נמצאת בעיצומה של מערכת מזג אוויר חריגה, הכוללת טמפרטורות קיצון המגיעות עד ל-45 מעלות צלזיוס. שריפות קשות פוקדות את כל האי רודוס, ובשל מצב החירום הנוכחי אנו ממליצים שלא להגיע לאי עד להסרת ההכרזה על מצב החירום".
2 צפייה בגלריה
שריפות באיטליה
שריפות באיטליה
בית עולה באש במסינה שבסיציליה
(צילום: Giovanni ISOLINO / AFP)
2 צפייה בגלריה
שריפות ביוון
שריפות ביוון
אש משתוללת ברודוס
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)
כאמור, במקביל פורסמה גם המלצה למטיילים באיטליה, שבה משרד החוץ הזהיר את הנופשים גם ממזג האוויר הקיצוני שבאזור סיציליה. הישראלים השוהים באזורי השריפה מתבקשים על ידי משרד החוץ להישמע להנחיות הרשויות וגופי הביטחון המקומיים, ולהתעדכן באופן שוטף על התפתחויות והודעות על פינוי מאזור השריפות.
עוד הומלץ לישראלים שמתכננים להגיע לסיציליה ליצור קשר עם בתי המלון ומקומות האירוח ולוודא כי ההגעה למקום אפשרית ובטוחה. בנוסף, במשרד החוץ הזהירו כי לנוכח שיבושים בנחיתת מטוסים באזור, והעובדה כי שדה התעופה בעיר פלרמו פועל במתכונת מצומצמת, מומלץ להתעדכן מראש באמצעות פרסומי חברות התעופה.
לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בשריפות יער שמשתוללות בדרום איטליה, אחת מהן נערה בת 16 שנפגעה כשעץ קרס ונפל עליה במחנה קיץ, ושלושה בני אדם נוספים שנמצאו ללא רוח חיים בבתים שעלו באש באזור פאלרמו. ביוון משתוללות שריפות יער כבר יותר משבוע, בעיצומו של גל החום הארוך בתולדות המדינה. השריפות גבו עד כה את חייהם של שלושה בני אדם, וגרמו לפינוי של אלפי תיירים מאתרי נופש פופולאריים.
ברודוס, שממנו התפנו בסוף השבוע יותר מ-20 אלף תיירים ומקומיים - פינוי שהמשטרה הגדירה כגדול בתולדות יוון, נאבקו גם היום באש בדרום האי. "שריפות היער ביוון שוככות, אבל הכבאים עדיין פועלים בזירות שונות", אמר גורם בשירותי הכבאות של יוון.