גדי בן דגן בן ה-43 מטבריה, נשוי ואב לשישה ילדים המתפרנס כנהג בחברת סופרבוס בעיר, נפל קורבן לנער אלים שהתקף אותו עם מטף כיבוי רק משום שלא עצר בתחנת אוטובוס שאינה מוסדרת. משטרת טבריה פתחה בחקירה.
"אתמול סמוך לחצות עשיתי נסיעה בקו 12 מהמרכזית לשיכון ד'", סיפר בן דגן. "עלה בחור צעיר שלא שילם - אני מכיר אותו כי הוא כבר עלה כמה פעמים ולא שילם. לא רציתי להתעסק איתו כי הוא נראה אלים, ואז במהלך הנסיעה הוא בא אלי ודרש ממני לעצור לו באמצע הדרך. אמרתי לו שאני לא יכול והוא חייב להמתין לתחנה הבאה, כי הוא לא לחץ על הפעמון, ואז הוא התחיל להתפרע. הוא לקח את מטף הכיבוי והתחיל להלום בזכוכית שמפרידה בין הנהג לנוסעים, ולאחר מכן פתח את הניצרה והתיז עלי את החומר, שגרם לי לקשיי נשימה".
1 צפייה בגלריה
נזקי האוטובוס לאחר תקיפה של נערים בטבריה
נזקי האוטובוס לאחר תקיפה של נערים בטבריה
החומר הלבן מפוזר בסביבת מושב הנהג
לדבריו, "נוצר ענן סמיך-לבן באוטובוס, והכל קרה כשעצרתי בתחנה. הוא גם צעק עלי, ואז הוא הלך מהאוטובוס. ניסיתי לרדוף אחריו ואז הוא היכה אותי עם חתיכת עץ, גרם לי לכאבים בכפות הידיים ואז ברח". בן דגן ציין כי "לצערי דמם של נהגי האוטובוס בישראל מותר, אני יוצא לעבודה ואני לא יודע אם אחזור הביתה שלם. בכל משמרת שאני חוזר הביתה שלם ובריא אני צריך להגיד 'הגומל'. אני עובד כשנתיים על אוטובוס וכזה מקרה לא עברתי עד היום. רוב הציבור הוא טוב ונורמטיבי שאנחנו מספקים לו שירות חשוב, אבל לצערי יש קומץ עברייני ואלים שמסכן את שלומנו בכל נסיעה. אני קורא לממשלה שלנו לטפל בנגע הזה בכל הכוח והאמצעים. אסור לחכות שיקרה אסון".
איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מסר: "האלימות באוטובוס גואה. לא ייתכן שדווקא עכשיו תוסר האבטחה. לא נפקיר את הנהגים ולא נהסס לחזור לצעדי מחאה כי דיבורים בלבד לא יספקו את ההגנה הנדרשת לנהגים ולנוסעים. אנו קוראים למשרד התחבורה לפעול ביחד איתנו להכרה בנהגים כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם".
מסופרבוס נמסר בתגובה: "סופרבוס רואה בחומרה רבה את האירוע האלים שהתרחש בטבריה אמש ומלווה את הנהג מול כלל הגורמים הרלוונטים. הוגשה תלונה בגין המקרה במשטרת ישראל ואנו קוראים לרשויות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותן ולמצות את הדין עם התוקף".