לוחם המילואים קונסטנטין סושקו והקצין הראל איתח נפלו בלחימה בעזה, ובמקביל הותר אמש (שבת) לפרסם כי לוחם במילואים נפצע קשה בפיגוע הדריסה בהר חברון.
רס"ר במיל' קונסטנטין סושקו, בן 30 מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 7086 שפועל תחת חטיבת גולני, נפל בקרב באל בורייג' במרכז הרצועה. סרן הראל איתח, בן 22 מנתניה, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו היום לאחר שנפצע ב-22 בדצמבר בקרב בחאן יונס שבדרום הרצועה. במלחמה 504 חללי צה"ל, ומתחילת התמרון בעזה נפלו 170 לוחמים בקרבות.
1 צפייה בגלריה
סרן הראל איתח ז"ל ורס״ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו ז"ל
סרן הראל איתח ז"ל ורס״ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו ז"ל
סרן הראל איתח ז"ל ורס"ר במיל' קונסטנטין סושקו ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בקרב שבו נהרג קונסטנטין סושקו נפצע קשה לוחם מילואים מגדוד 7086. מלבדו נפצעו קשה עוד שלושה לוחמים בקרבות בעזה - קצין לוחם בגדוד צבר (432) בגבעתי ולוחם במילואים בגדוד ההנדסה 7107 בנח"ל נפצעו בקרבות בצפון הרצועה, ולוחם מילואים בפלס"ר 5352, עוצבת ראם (179) נפצע קשה במרכז הרצועה. לוחם בגדוד 932 בנח"ל נפצע קשה בפעילות מבצעית בעוטף.
כאמור, בנוסף הותר לפרסום כי בפיגוע שאירע אתמול בהר חברון נפצע לוחם צה"ל במילואים מגדוד 7018 באורח קשה.

סרן הראל איתח יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה. אפרת, אימו של אחד הלוחמים של הראל איתח, כתבה: "איזה סיום קורע לב לשבוע קשה ועמוס כל כך. רק אתמול הייתי בסורוקה וקיווינו לטוב. צוות 40 של סיירת גבעתי איבד את המפקד הנערץ שלו הראל איתח - גיבור ישראל. כמה דאג לכל חייל, במקצועיות ואכפתיות. הם העריצו אותו. העצב והצער אין סופיים. כאב גדול ועצום. כמה רצינו, כמה ייחלנו, שתתגבר על הפגיעה האנושה. יהי זכרך ברוך, תודה על מה שהיית עבורנו. ליבנו איתכם. מצדיעים לך".
קרובת המשפחה צילה ברוך כתבה: "הראל איתח קצין וגיבור, גאוות המשפחה, נלחם בגבורה, נפצע אנושות והיום לצער כל המשפחה נפטר מפצעיו. יפה תואר ואמיץ, ככה נזכור אותך".
ראש העיר נתניה מרים פיירברג איכר ספדה לאיתח: "אני לא מאמינה שלא אראה יותר את החיוך המופלא של הראל, שיצא לקרב כדי להגן על מדינת ישראל, נפצע קשה ונפטר. מידי יום שוחחתי עם המשפחה, התפללנו, ייחלנו להחלמתו אך הוא לא שרד. הוא היה נשמה טהורה, מלא בטוב לב ונתינה. בתי הייתה המורה שלו בבית הספר היסודי, על מלאכים כמוהו נכתב המשפט 'יפי הבלורית והתואר'".
נועם כתב בפייסבוק על קונסטנטין סושקו שנפל בקרב במרכז הרצועה: "קוסטה היה בחור סקרן, חכם ומלא בשמחת חיים. תמיד ידע לשאול את השאלה הנכונה, לזהות מי צריך עזרה ולעזור לו עם חיוך גדול. גיבור ישראל, נוח בשלום".
פורסם לראשונה: 18:36, 30.12.23