גבר כבן 52 נהרג הבוקר (שבת) בתאונת צלילה סמוך לחוף הדקל באילת. הוא נמשה מהמים אל החוף כשהוא מחוסר הכרה, וצוותי מד"א קבעו את מותו במקום. כוחות השיטור הימי וחוקרים הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה ואיסוף ממצאים וראיות.
1 צפייה בגלריה
תאונה תאונת צלילה צוללן טבע ב חוף אלמוג ב אילת
תאונה תאונת צלילה צוללן טבע ב חוף אלמוג ב אילת
ארכיון
(צילום: חן טופיקיאן)
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 10:50 במוקד 101 של מד"א במרחב נגב. חובשים ופרמדיקים של הארגון ביצעו בו פעולות החייאה, אולם בסיומן כאמור נאלצו לקבוע את מותו.
פרמדיק מד"א ניר יפת סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על קו החוף גבר כבן 52 שוכב כשהוא מחוסר הכרה, כשאנשים במקום מבצעים בו פעולות החייאה. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות ולצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
כ-20 דקות לאחר תאונת הצלילה הקטלנית באזור חוף הדקל, נמשה אל המים באזור חוף קורל ביץ' גבר כבן 40 - גם הוא לאחר תאונת צלילה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים יוספטל בעיר כשמצבו קל-בינוני והוא סובל מקוצר נשימה.
בחודש שעבר נהרג בתאונת צלילה באילת אנדריי פרייברג, בן 49 מקריית ביאליק. בני משפחתו סיפרו כי הוא אהב מאוד לצלול, השקיע בכך והחזיק ציוד טוב. לפי הרשות לצלילה ספורטיבית בישראל, פרייברג וזוג צוללים נוסף צללו לעומק של 52 מטרים. "לאחר זמן תחתית של כ-17 דקות החלו בעלייה מתונה אל פני המים. בדקה ה-32 אחד הצוללים, במערכת סגורה, נקלע למצוקה וביצע עלייה מהירה באמצעות מיכל חליפי. בני הזוג לצלילה עלו באופן מבוקר, וכאשר יצאו מהמים דיווחו למרכז הצלילה. השיטור הימי יצא לסרוק ולאחר מספר דקות מצאו את הצולל ללא הכרה על פני המים. לאחר מאמצים רבים וניסיונות החייאה נקבע מותו", אמרו אז במרכז.