חודש וחצי לאחר שעובד רפאל נורה למוות בעת ניסיון לפגוע באדם אחר, הודיעה המשטרה על סיום החקירה: הבוקר (חמישי) הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום נגד שישה חשודים תושבי המרכז והצפון, בחשד למעורבותם ברצח מור טויזר, בן 29 מקריית ביאליק, ב-31 באוקטובר. טויזר נורה למוות בשוגג, עקב טעות בזיהוי.
לדיון הגיעה האלמנה רוית, שמחתה לצד קרובי משפחה נוספים. "הבעל שלי היה לוחם בצבא ונרצח סתם. הוא השאיר ילדה קטנה ששואלת כל העת איפה אבא", אמרה האלמנה על הבת, שבשבוע הבא תחגוג יום הולדת 4 - בלי אביה. קרובי המשפחה הניפו שלטים "בתי זועקת לאבא", "היום זה אצלי, מחר זה אצלך".
בני המשפחה נכנסו לדיון כשהם לבושים בחולצות עם תמונת מור שנרצח. במהלך הדיון פרצה מהומה, כשבני משפחת טויזר קראו לעבר כמה מהחשודים: "הרסתם לנו את החיים. למה? למה?". אחד החשודים ענה: "אנחנו חפים מפשע, לא עשינו כלום".
5 צפייה בגלריה
משפחת טוויזר בהצהרת התובע מחוץ לבית המשפט
משפחת טוויזר בהצהרת התובע מחוץ לבית המשפט
בני המשפחה דומעים באולם
5 צפייה בגלריה
הפגנת משפחת טוויזר בהצהרת התובע מחוץ לבית המשפט
הפגנת משפחת טוויזר בהצהרת התובע מחוץ לבית המשפט
המחאה מחוץ לבית המשפט
(צילום: איתן גליקמן)
5 צפייה בגלריה
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האם זהבה טויזר מיררה בבכי בדיון והתעמתה עם חלק מהחשודים ברצח בנה: "אבא למופת, לילדה קטנה שאמורה לחגוג בשבוע הבא יום הולדת 4 בלי אבא שהיה כל עולמה. רצחו לי סתם את הבן בגלל טעות בזיהוי. זה הזוי מה שקורה במדינה. ואז הרוצחים מגיעים לכאן, לדיון בבית המשפט, וצוחקים עלינו בעיניים. לא נוותר עד שהרוצחים יקבלו את עונשם".
עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחת טויזר: "ככל ויוכח שאדם נורמטיבי, איש משפחה ועמל מצא את מותו באופן טרגי ואכזרי כמתואר, הרי שמדובר בעליית מדרגה משמעותית עד כדי איבוד שליטה של ממש שבכוחם לזעזע כל בר דעת. עצם המחשבה שהדבר עשוי לקרות לכל אדם, בכל זמן ובכל מקום, מותירה רשמים שאמורים להדיר שינה מעיני אלו האמונים על ביטחון אזרחי המדינה".
טויזר פונה במצב אנוש לבית החולים רמב"ם לאחר הירי, כאשר הוא מורדם ומונשם. כעבור כמה ימים נקבע מותו בבית החולים. בתום הערכת מצב מיוחדת החליט מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, להפקיד את החקירה בידי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף, שהחלה לנהל חקירה סמויה בפיקודו של רפ"ק תומר קסלסי.
ב-13 בנובמבר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שישה חשודים על ידי בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בלהב 433 בשלושה מוקדים: רמלה, טבריה וקריית אתא. החשודים, תושבי רמלה, טבריה וקריית אתא, נעצרו והובאו לחקירה בחשד לרצח, קשירת קשר לפשע ועוד.
5 צפייה בגלריה
תיעוד המעצרים בפרשת רצח מור טוויזר
תיעוד המעצרים בפרשת רצח מור טוויזר
המעצרים בפרשת רצח מור טויזר
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
תיעוד המעצרים בפרשת רצח מור טוויזר
תיעוד המעצרים בפרשת רצח מור טוויזר
(צילום: דוברות המשטרה)
צוות החקירה ניהל חקירה מאומצת ומורכבת תוך שימוש בכלים חקירתיים, טכנולוגיים ופורנזיים, ממנה עלה כי היה מדובר בטעות בזיהוי וכי החשודים התכוונו לפגוע בקורבן אחר, צעיר בשנות העשרים לחייו, תושב אחד הכפרים בצפון הארץ, עמו היה להם סכסוך שהחל בגלל ריב בינו לבין אחת החשודים.
לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה ולתקופה העולה על 34 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה. הבוקר הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד החשודים טרם הגשת כתב אישום, לצד בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. מעצרם של השישה - איברהים אל ראבח, נעמי פיטרו, זכריה אבו גאנם, סברי אבו גאנם, כנען אבו גאנם ומורן עטיה - הוארך היום בחמישה ימים נוספים. בשבוע הבא יוגש כפי הנראה כתב האישום בתיק.
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק תומר קסלסי, אמר הבוקר: "החקירה הסמויה שנוהלה במשך כמה שבועות הצליחה להתחקות אחר זהות החשודים ולאסוף שלל ראיות בדגש על הרכב שממנו בוצע הירי. החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של החשודים, חמישה תושבי אזור המרכז ושתי נשים תושבות הקריות. במהלך החקירה התברר שמדובר היה בטעות בזיהוי והמניע לאירוע זה סכסוך בין שתי נשים. עם סיום החקירה הוגשה הצהרת תובע כנגד כלל החשודים ובכוונת פרקליטות מחוז חיפה בימים הקרובים להגיש כתב אישום".
עו"ד תומר נוה, המייצג את החשוד המרכזי, הגיב: "טרם קיבלנו את חומרי החקירה. עם קבלת החומרים נגיב בצורה סדורה בבית המשפט".