פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד גדון דהרגיי (53), יליד טיבט בעל אזרחות איטלקית, בגין ביצוע עבירות מין במתלוננות במהלך טיפול אלטרנטיבי, לאחר שהשיג את הסכמתן במרמה תוך מצג שווא כי הדבר מהווה חלק מהטיפול.
1 צפייה בגלריה
לנאשם מיוחסות עבירות של אונס ומעשה מגונה במרמה. אילוסטרציה
לנאשם מיוחסות עבירות של אונס ומעשה מגונה במרמה. אילוסטרציה
לנאשם מיוחסות עבירות של אונס ומעשה מגונה במרמה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מהאישום שהגישה עו"ד יובל קורן ויזל לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עולה כי דהרגיי עסק ברפואה אלטרנטיבית והגיע לישראל מדי שנה כדי להציע את שירותיו כמעסה ומטפל הוליסטי בדירתו שבתל אביב. במהלך הטיפול, נטען, הוא ביצע במתלוננות מעשים מיניים והסביר להן כי המגע המיני נדרש לטיפול.
הפרקליטות מייחסת לו שני מקרים של פגיעה במטופלות, בהם מקרה אונס. אחת המתלוננות טענה כי עצמה את עיניה במהלך הטיפול, ודהרגיי ניצל את המצב הטיפולי ואנס אותה. לדבריה, היא פקחה את עיניה ופעלה להפסקת המעשים והרחקתו, אך הוא חיבק אותה, התנצל בפניה וביקש ממנה לנשום ביחד איתו עד שתירגע.
מתלוננת נוספת, צעירה בשנות ה-20 לחייה, הגיעה אליו למספר טיפולים. על פי כתב האישום הוא ביצע בה מעשים מגונים ונהג לגעת באיברים אינטימיים בטענה כי הדבר הכרחי לטיפול. באחת הפעמים העירה המתלוננת לדהרגיי כי הוא מכאיב לה, והוא השיב "תסמכי עליי" והמשיך במעשיו.
עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, וציינה כי "מהמשיב נשקפת מסוכנות נוכח המעשים החמורים המיוחסים לו. מסוכנותו נלמדת מביצוע העבירות במסגרת עיסוקו, תוך ניצול האמון המלא שנתנו בו המתלוננות. הן סמכו על המשיב והפקידו את גופן בידיו במטרה שיפתור את בעיותיהן הרפואיות. בחסות האמון שנתנו בו, פשטו המתלוננות בגדיהן, והמשיב ניצל מצב זה לסיפוק צרכיו המיניים והכל במצג שווא, כאילו הדבר נדרש לצורך הטיפול, ואף ביצע מעשה של אינוס ממש".
לדהרגיי מיוחסות עבירות של אונס ומעשה מגונה במרמה. עורכי דינו, מיכאל סיבוני ורותם כהן, מסרו בתגובה כי "קיבלנו את כתב האישום רק כעת. נלמד את חומר הראיות ונגיב בבית המשפט".