1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
ארכיון
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (יום ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום חמור נגד אושרי ביטון, בן 18 מקריית אונו, בגין שורת עבירות מרמה. לפי כתב האישום, ביטון – יחד עם אדם נוסף – בדה זהויות, נתן שיקים מזויפים לאנשים שמכרו כלי רכב ותכשיטי יוקרה, ובסך הכל קיבל במרמה רכוש בשווי 468 אלף שקלים.
המעשים, לפי כתב האישום, התרחשו בין יוני לאוגוסט: ביטון וחברו פנו לאנשים שפרסמו מודעות למכירת תכשיטים וכלי רכב, בעיקר אופנועים, ביד 2 ובפייסבוק, והציגו את עצמם כמי שמתעניינים לרכוש את הפריטים. שותפו של ביטון השתמש בזהויות כוזבות מול המוכרים, והשתמש בצילומי תעודות זהות מזויפות של אנשים שונים – מבלי שאלה ידעו על כך. השניים אף השיגו פנקסי שיקים של חברה ושל אנשים אחרים מבלי שאלו ידעו.
בתמורה לרכוש שביקשו לקנות, נתנו השניים שיקים מזויפים שלא ניתנים לפירעון, או צילומי מסמכים מזויפים של העברות בנקאיות. באמצעות המסמכים הללו ותעודות הזהות, הם פעלו להעברת בעלות של כלי הרכב – ואז מכרו אותם לסוחרי רכב ואנשים פרטיים. כך, לפי כתב האישום, קיבל ביטון לידיו במרמה רכוש בשווי 468 אלף שקלים.
בין היתר מתואר בכתב האישום מקרה שבו נתנו השניים שיק בסך 27 אלף שקל בתמורה לשעון רולקס. במקרה אחר, רכשו אופנוע בשווי 23 אלף שקלים באמצעות שיק של חברה.
עורך הדין קובי בן שעיהעו"ד קובי בן שעיה
מעצרו של ביטון, שהיה מושא תחקיר בתוכנית "המתחזים", הוארך אתמול עד להחלטה אחרת. לביטון מיוחסים 16 אישומים, כולל קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הוצאת שיק ללא כיסוי, שימוש במסמך מזויף ועוד.
נגד שותפו של ביטון הוגש כתב אישום כבר בחודש אוגוסט. לפי הפרקליטות, ביטון התחמק במכוון מהמשטרה לאחר מכן, אבל לפני כשבועיים עוכב על-ידי שוטר בשל עבירת תנועה. הוא נמלט ונתפס רק אחרי מרדף, ומאז מעצרו הוארך מעת לעת.
סנגורו של ביטון, עו"ד קובי בן שעיה, מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר על גבול הקטינות, נעדר עבר רלוונטי. הסקת מסקנות לפני קבלת חומרי החקירה היא נמהרת מדי. כשהתמונה תתבהר, יתברר שהסיפור שונה מהמתואר בכתב האישום. לא היה כל תחכום ו/או ניסיון להתחזות לאחר, וישנה יותר מאפשרות אחת להגיע למסקנה אחרת - וזו תוצג בבית המשפט במידת הצורך".