1 צפייה בגלריה
מסיבה בשוק הפשפשים
מסיבה בשוק הפשפשים
מסיבה בשוק הפשפשים, ארכיון
(צילום: איתי בלומנטל )
אחרי העימות בקבינט עם משרד התרבות, במשרד הבריאות דנים אם להחמיר את המלצתם להגבלות התקהלות נוקשות יותר כבר בישיבת הקבינט הקרובה. לפי גורמים במשרד, "אם נראה שאין ברירה, נמליץ על מגבלת התקהלות של 100 איש בחללים סגורים ו-200 בפתוחים".
בישיבת הקבינט שהתקיימה שלשום (ראשון), נזכיר, משרד הבריאות המליץ על מגבלה של עד 400 איש בחלל סגור ו-500 בפתוח, תוך החלת מתווה התו הירוק. באופן רשמי במשרד הבריאות מכחישים את טענות הגורמים, וטוענים כי ידבקו בהמלצה על 400 ו-500 וכי מגבלת ההתקהלות של 100 ו-200 לא על הפרק כרגע.
לשיטת משרד הבריאות, ההגבלות צריכות לכלול גם אולמות תרבות ומגרשי ספורט, וכך הבהירה גם ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בריאיון לאולפן ynet, שלדבריה לא יומלץ על ההגבלות החמורות. לדבריה, "זו לא הסתכלות ארוכת טווח", אלא החלטה לשבועות הקרובים. היא הוסיפה שישראל לא יכולה יותר להכיל אירועים של אלפי אנשים בתו ירוק. במשרד התרבות והספורט זעמו ביום ראשון על ההחלטה להעלות את ההמלצה להגבלת התקהלות, מכיוון שלפיהם הובטח שלא תעלה לדיון.

לפי גורמים המעורים בנושא, שר הבריאות ניצן הורוביץ אף התקשר לשר חילי טרופר והבטיח לו שלא יעלה בדיון את הדרישה.
במשרד הבריאות הבהירו שמגבלת ההתקהלות הוצגה כסוגיה עקרונית, ולא הייתה כוונה להעלותה להצבעה, שכן היא מחייבת פיצויים לעסקים, ולכן נדרשת עבודת הכנה בטרם תאושר. עוד הסבירו שמגבלת התקהלות משמעותית לתקופה קצרה של כשלושה שבועות תאפשר להאט את התחלואה ולהשלים את מבצע חיסוני הבוסטר, בלי להגיע למצב שיחייב הכרזה על סגר. כך שגם אם מדובר בפגיעה באנשי התרבות, היא נועדה למנוע נזק גדול עבורם ועבור כלל הישראלים.
על כן, טרופר פעל שהסוגייה לא תעלה להצבעה. גורמים במשרד התרבות אמרו ל-ynet כי "ככה לא בונים אמון ולא מייצרים שותפות בין שני גורמים מרכזיים בהתמודדות בקורונה. לא אומרים 'לא נעלה' ואחר כך מעלים".
בענף התרבות הגיבו בחריפות להמלצה. מאיגוד האמרגנים ומפיקי הבמה וועד הפעולה של ענף האירועים והתרבות נמסר כי "שר הבריאות ניצן הורוביץ ומשרד הבריאות החליטו להטיל מכת מוות על מאות אלפי עובדי ענף התרבות והאירועים. במקום לשמור על היכולת להתפרנס בכבוד ממשיך משרד הבריאות, בהצהרותיו, לרסק מאות אלפי משפחות אשר נשארות ללא כל יכולת קיום וללא כל רשת ביטחון כלכלית", טענו.