המשפחה וקרוביו של ההרוג בתאונת הפגע וברח יצאו למאבק ציבורי כדי להוביל לאישום גם בעבירת המתה, אולם בסופו של דבר העבירה לא מיוחסת לנהגת הדורסת: פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד קרול פסלר (80) בגין הפקרתו של הילד רפאל אדנה (4) שאותו היא דרסה למוות בשדרות בן גוריון בעיר.
3 צפייה בגלריה
רפאל אדנה  ז"ל
רפאל אדנה  ז"ל
רפאל אדנה
(באדיבות המשפחה)
לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד שגיא שגב, ב-6 במאי השנה נהגה פסלר ברכבה. באותה העת חצו את הכביש, שלא במעבר חצייה, תמיר צגאי ביחד עם שני נכדיו. השלושה עלו על אי-תנועה, וברגע שהחלו לרדת ממנו פגעה פסלר ברפאל ובידו של סבו תמיר. הנהגת המשיכה בנסיעה רצופה מבלי שעצרה לעמוד על תוצאות התאונה, ומבלי שהזעיקה את כוחות ההצלה.
בעקבות התאונה נפגע רפאל באורח קשה, ומותו נקבע כעבור כמה ימים בבית החולים שניידר בפתח תקווה. לסבו, שהחזיק אותו בידו, נגרם שבר בכף היד.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת התאונה בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
הפגנה למען הצדק לרפאל אדנה בן ה-4 ז"ל שנהרג בתאונת פגע וברח בנתניה בצומת עזריאלי בתל אביב
הפגנה למען הצדק לרפאל אדנה בן ה-4 ז"ל שנהרג בתאונת פגע וברח בנתניה בצומת עזריאלי בתל אביב
מחאת "צדק לרפאל"
(צילום: מוטי קמחי)

מיד לאחר מות הילד, יצאה משפחתו למאבק שכלל שורת הפגנות סוערות תחת הכותרת "צדק לרפאל". קרוביו של הילד ותומכיהם מחו על העובדה שהפרקליטות החליטה בשימוע שנערך לנהגת הדורסת שהיא תואשם בעבירת הפקרה בלבד, ונגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את בתה שלטענתם הייתה איתה ברכב. הפרקליטות טענה מנגד שלאחר בחינת הראיות התברר שהבת לא הייתה מעורבת במקרה ושהתאונה הייתה בלתי-נמנעת.
במקביל לכתב האישום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה של פסלר עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשה צוין כי "המשיבה נוהגת משנת 2009, לחובתה שלוש הרשעות קודמות, אחת מהן בגין מעבר באור אדום וגרימת תאונת דרכים, והיא נידונה בבית המשפט לתעבורה לפסילה וקנס.
"העובדה כי המשיבה לא ראתה את הולכי הרגל, על אף שדה ראייה לפנים ולאחור אשר אפשר לה להבחין בהם, והעובדה שהמשיבה סברה כי פגעה באופנוע שלדבריה נסע על אי-התנועה, על אף שאופנוע נסע במסלול הנגדי, מלמדות על מסוכנותה לציבור משתמשי הדרך".
משפחת אדנה מסרה בתגובה: "בימים שבהם כולנו לוקחים חלק במאמץ המלחמתי להגנה על המולדת, קיבלנו בתדהמה את הבשורה על הגשת כתב אישום מהקלים שראינו נוכח הנסיבות ועוצמת האירוע. לאחר מאבק ממושך ותוך מאמץ לשמור על המדינה נותר לנו רק להצטער שהוחלט לבוא לקראת מי שרצחה את בננו רפאל".