2 צפייה בגלריה
ליהי לפיד ואחותה אילאיל קרן
ליהי לפיד ואחותה אילאיל קרן
אילאיל קרן ואחותה ליהיא לפיד
(צילום: רפי דלויה )
אילאיל קרן, גיסתו של שר החוץ יאיר לפיד, התפטרה מקק"ל ומתפקידיה ביש עתיד בעקבות הביקורת על המינוי. בפוסט שהעלה בפייסבוק, כתב לפיד כי היא "לא הייתה מוכנה לספוג יותר את ההתקפה הפרועה ברשתות, את ציוצי השופרות ואת נתניהו, הנאשם בשלושה כתבי אישום, האיש שהשחית את המערכת במשך שנים, שעומד על הדוכן ואומר 'אין הנחתום מעיד על גיסתו' לקול צחוקם הלעגני של כל אלה שמתנגדים לחוק שיאסור מנאשמים בפלילים לכהן בכנסת ישראל".
"אם אני הנחתום, הריני מעיד על גיסתי שאין אדם טוב וישר ממנה בעולם ואין לה מושג איך זה נפל עליה", הוסיף לפיד. "כל מה שהיא רצתה זה להקים את מטה הנשים של יש עתיד. אני זה שביקש ממנה להגדיל ראש, ללכת לקק"ל בהתנדבות ולהילחם שם בשחיתות".
"אז היא עזבה", כתב, "והזירה הציבורית תהיה מהיום מקום טוב קצת פחות. בדירקטוריון קק"ל, שם משמש כיו"ר עמית, שלמה אחיו של אריה דרעי, גם הוא נאשם בפלילים, ינשמו הבוקר לרווחה. אילאיל היא עורכת דין מוכשרת ושאלה הרבה יותר מדי שאלות קשות. שאלות שרק מי שרוצים את טובת הציבור שואלים".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
"הזירה הציבורית תהיה מהיום מקום טוב קצת פחות". לפיד
(צילום: יואב דודקוביץ')
בעבר ציין לפיד שגיסתו הועסקה בתפקיד בהתנדבות, אך בהמשך פורסם ב"מקור ראשון" כי קרובת משפחה אחרת שלו מונתה לתפקיד בכיר בהסתדרות הציונית בשכר. "זה לא התפקיד של אילאיל לעמוד בקו האש התקשורתי", סיכם לפיד את טענותיו. "אנשי הספינים והמושחתים ניצחו את הקרב הזה, אנחנו נישאר כאן כדי לוודא שהם לא ינצחו במלחמה".
לפני כמה ימים נודע כאמור כי שרית הנדקנופף, בת דודה שנייה של ליהיא רעייתו, מונתה למנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית. הנדקנופף היא חברת יש עתיד, שהגיעה בבחירות האחרונות למקום ה-40 ברשימה. במפלגת יש עתיד הכחישו בדיווח את מעורבותו של לפיד במינוי.