שר החינוך, יואב קיש, הודיע אחר-הצהריים (ראשון) כי המדינה תממן באופן מלא מסגרות לפעוטות עד גיל 3, שמשפחותיהם נאלצו להתפנות מבתיהם.
במשרד החינוך אמרו כי המימון יינתן לאורך כל שהותה של המשפחה במוקדי הקליטה והאירוח, הרחק מביתה. השר קיש הדגיש כי הוא סיכם עם שרי האוצר והעבודה על מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המסובסדים, כדי שההורים שילדיהם מתחנכים במסגרות אלה בכל רחבי הארץ לא יישאו בנטל התשלום עבור הימים שבהם לא התקיימה פעילות, נוכח המצב הביטחוני.
2 צפייה בגלריה
אזרחים שפונו מאזורי הלחימה לאילת
אזרחים שפונו מאזורי הלחימה לאילת
אזרחים שפונו מאזורי הלחימה לאילת
(צילום: דורון ברטי )
לדבריו , משרד החינוך ממקד כעת משאבים ומאמצים בהקמת בתי ספר חדשים או בהסבת מבנים קיימים עבור התלמידים המפונים בערבה התיכונה, במטה יהודה, רעננה, עמק חפר, חוף השרון וחוף הכרמל. זאת, במטרה להעניק לתלמידים שפונו מבתיהם מסגרת קבועה, יציבה ובטוחה בסביבה עוטפת ומכילה, יחד עם צוותי חינוך קבועים ולצד חבריהם וחברותיהם מבית ומהקהילה בה גדלו והתחנכו לאורך כל חייהם.
שר החינוך אמר כי עד כה נענו כ-1,500 עובדי הוראה לקריאה להתגייס ללמד במרכזי המפונים, בהם גננות ומורים. כעת נבדקת התאמתם ובשלב הראשון תינתן עדיפות לבעלי השכלה מתאימה, שיחליפו מתנדבים. לדבריו, חלק מהמתנדבים המתאמים יועסקו על ידי משרד החינוך במרכזים.
השר קיש התייחס בתדרוך עם עיתונאים גם ללימודים באזורים אחרים בארץ, שבהם יש מגבלות של פיקוד העורף. "אני מאוד מקווה שכל אזור גוש דן, בעקבות ההצלחות של צה"ל, יהפוך לירוק. נצטרך לתת הקצאת זמן לעוד כמה ימים להתרגל לשינוי מציאות, בהנחה שנראה שזה קורה. זו השאיפה - לראות את לב המדינה בצבע ירוק ".
2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
בנושא זה הוא הוסיף כי קיימות הנחיות של פיקוד העורף ומערכת החינוך מחויבת להנחיות אלה. הוא אמר עוד כי בהתאם לשינויים ולהנחיות נותן משרד החינוך לראשי הרשויות המקומיות יום או יומיים לכניסה לאותו מתווה, במקרה של הקלות או החמרה.
בהתייחס לכספים הקואליציוניים, ציין השר קיש כי הוא הנחה עם פרוץ המלחמה להקפיא את התקציב ולהפנות את הכספים רק לצורך הלחימה ויישובי העוטף. הוא ציין, כי כעת עם הדרישה לשחרר תקציבים הוא ביקש לקיים דיון בממשלה ולקבל החלטה מסודרת, שתקבע אלו כספים ישוחררו - כמו שכר למורים בבתי ספר שהצטרפו לאופק חדש במגזר החרדים, ואלו כספים יוקפאו.
ממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, אמר כי משרד החינוך יכיר בהתנדבות תלמידי תיכון בחקלאות כמחויבות אישית. לדבריו, משרד החינוך מייחס ערך עליון להתנדבות בני הנוער ועד כה נטלו חלק בהתנדבות בחקלאות 3,000 תלמידים . "בני הנוער לא יזכרו רק את המבחן במתמטיקה, אלא גם מה הם עשו במלחמת חרבות ברזל", הוא אמר.