(צילום: ירון ברנר)

איוב אל-זיאדנה, הסטודנט במכללת "אחווה" שכונה בשיעור בזום "ערבי מסריח" על ידי תלמידה אחרת, אומר שהוא ימשיך את לימודיו במקום למרות החוויה שעבר, ולמרות התעלמות המרצה מהאירוע. בראיון הבוקר (יום א') לאולפן ynet הוא אמר: "אני לא יודע מה הולך לקרות עם הסטודנטית. אני מתכוון להפסיק את הקורס עם המרצה. אני לא מעוניין ללמוד אצלה. אבל עם הלימודים אני ממשיך. מחר יש לי לימודים שם".
- איך הגענו לאירוע? מה הקונטקסט של הדיון? "זה ממש עצוב שזה קורה. אני לא יודע איך מגיעים לדבר כזה. הייתי בהרצאה, יושב ורושם לעצמי הערות, ופתאום מישהי אמרה שמשהו מעצבן אותה. המרצה שאלה אותה מה מעצבן אותה, והיא נקבה בשמי: 'איוב הערבי המסריח'".
1 צפייה בגלריה
איוב אלזיאדנה
איוב אלזיאדנה
איוב אל-זיאדנה. "לא ציפיתי להתנהגות כזאת"
- מה אמרה המרצה? "כלום. לא עיכלתי בהתחלה את מה שנעשה. הייתי בהלם ממה ששמעתי עליי. כשצפיתי בווידאו עוד פעם ועוד פעם אני רואה שהמרצה עצמה מנסה לטייח ולהעלים עין ממה שקרה ולהמשיך את הקורס והלימודים רגיל".
- הופתעת? או שאתה רגיל? "זו פעם ראשונה בחיים שאני נתקל במילה גזענית בצורה כזאת. זה לא קרה לי אף פעם. אני עובד בעמותה שמפעילה מרכזי יום קשיש ברהט, ועובד במתנ"ס בפרויקט שקוראים לו 'שאקל' דרך חברה של מתנ"סים. בפרויקט הזה אני עובד עם הרבה חבר'ה יהודים, הרבה נוער. זה פרויקט מיוחד של דו-קיום שאין כמותו בארץ. לא ציפיתי להתנהגות כזאת".
- היה איזשהו דיאלוג עם המרצה אחרי זה? עם ההנהלה? "דיברה איתי נשיאת המכללה, פרופ' יפעת ביטון. היא אישה מקסימה, שהתנצלה על מה שקרה ואמרה שתחדד את זה מול המרצים. זו מרצה חדשה, שיעור שני שלה".