3 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפני כחצי שנה קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי ראש העיר משה ליאון קידם את עצמו לקראת הבחירות לראשות העיר באוקטובר על ידי שימוש במשאבי העירייה, כשבין היתר הופיע בסרטונים, חוברות ושלטים שפרסמה - ואפילו על שקיות ממתקים. אלא שכעת, כחצי שנה לאחר אותה קביעה של יו"ר ועדת הבחירות האזורית אריה רומנוב, עולה כי ליאון ממשיך לפרסם את שמו על כרזות ומודעות, וחלק מהסרטונים שבהם מככב, שאותם הורתה הוועדה להסיר, עדיין נמצאים ברשת.
בחודש יולי הגיעו דפי צביעה לתושבי ירושלים שילדיהם עולים לכיתה א' ועליהם מופיע שמו של ליאון. בעקבות זאת, ובעקבות הסרטונים שבהם מופיע ראש העיר שעדיין נמצאים ברשת, הגישה תנועת התעוררות בירושלים לוועדת הבחירות בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט. לטענתם, וכפי שנכתב בבקשה לבית המשפט, "משה ליאון ועיריית ירושלים מזלזלים בצווים של יו"ר ועדת הבחירות".
3 צפייה בגלריה
משה ליאון ראש עיריית ירושלים מפרסם את עצמו בדפי צביעה לילדים העולים לכיתה א'
משה ליאון ראש עיריית ירושלים מפרסם את עצמו בדפי צביעה לילדים העולים לכיתה א'
"שלכם, משה ליאון". גם על דפי צביעה לילדים
3 צפייה בגלריה
משה ליאון ראש עיריית ירושלים מפרסם את עצמו בפרסומים של העירייה
משה ליאון ראש עיריית ירושלים מפרסם את עצמו בפרסומים של העירייה
שמו של ליאון על הזמנה לכנס. "הפרה בוטה של עיריית ירושלים"
עוד נכתב כי "נוכח הפרה חמורה של צווי מנעה שניתנו על ידי יו"ר ועדת הבחירות האזוריות, שאינה מהווה לצערה של העותרת מקרה בודד או חד פעמי, מתבקש יו"ר ועדת הבחירות הנכבד לפעול נגד המשיבים (משה ליאון ועיריית ירושלים) באפיק של פקודת ביזיון בית המשפט. ניתנו מספר צווי מניעה כנגד העירייה וראש העירייה בגין תעמולה אסורה וניצול המשאב בעירוני לטובתו של מר ליאון. נקבע כי ככלל אין לעשות שימוש בשמו של ראש העירייה בפרסומים עירוניים. הדברים נכונים ביתר שאת בתקופה רגישה זו".
בתחילה תנועת התעוררות פנתה לעירייה עצמה בעניין. העירייה הגיבה וכתבה כי "אין מחלוקת כי דף היצירה לא היה אמור להישלח בדרך ובאופן בו נשלח. העירייה לא תסתפק בכך ותוסיף כי שליחתו היא כשל מהותי היורד לשורשו של עניין". בעירייה הוסיפו כי ערכו בירורים ותחקיר בנושא, שמהם עלה כי מדובר היה בטעות "שהצליחה לחמוק מהפיקוח שהפעילה העירייה על מנת למנוע קיומם של מקרים כגון זה".
בהמשך אף הוצע מטעם העירייה לתרום 1,800 שקלים כסליחה על הטעות, אבל בתנועת התעוררות החליטו כאמור להגיש בקשה לביזיון בית משפט על הפרות חוזרות ונשנות של ההחלטה דאז של ועדת הבחירות.
חבר מועצת העיר מטעם תנועת התעוררות, עורך הדין אריאל מרנס, אמר ל-ynet: "שוב אנחנו רואים כיצד נמשכת הפרה בוטה על ידי עיריית ירושלים, תוך התעלמות מפסיקת בית המשפט. התעוררות בירושלים תמשיך להילחם 'בשיטת המצליח' ובתעמולת בחירות אסורה. אין זו הפעם הראשונה שהתעוררות נאלצת לפנות לבית המשפט. לפני למעלה מחצי שנה ולאחר הליך משפטי ארוך, בית המשפט פסק שמדובר בפרקטיקה אסורה, ואף הורה על תשלום הוצאות בסך 40 אלף שקלים לחובת העירייה. כולי תקווה שהפעם בית המשפט יביא סוף סוף לסיומה של התופעה הפסולה ובזבוז כספי ציבור".
ד״ר מתן גוטמן, שמייצג את סיעת התעוררות, מסר: "מצער מאוד שלאחר הליכים ארוכים שניהלנו שבהם נקבע כי העירייה ומר ליאון הפרו את החוק - אנו נאלצים לשוב לוועדת הבחירות בבקשת ביזיון נוכח זלזול של העירייה בצווים שיפוטיים. דומה שרק 'תג מחיר' ממשי בדמות הטלת קנסות כבדים יביאו את העירייה לקיום הוראות החוק".
מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה פעלה על פי ההנחיות והנהלים מיד עם קבלתם מועדת הבחירות האזורית וכך תמשיך".