3 צפייה בגלריה
הדוברים החדשים של משרד החוץ
הדוברים החדשים של משרד החוץ
נבחרת הדוברים החדשה
(צילום: משרד החוץ )
היסטוריונית, מתנדבת במד"א, עורכת דין שפעילה בטיקטוק, מנהלת האגודה הישראלית למחול, מומחית לענייני סוריה, פעיל בקהילה הגאה, תושבת עוטף עזה ומומחית לטרור. אלו הם חלק קטן מנבחרת הדוברים החדשה של ישראל שגובשה במשרד החוץ ותושק באירוע שיתקיים היום (ד') במשרד החוץ בירושלים.
הנבחרת מורכבת מ-19 ישראלים וישראליות המגיעים מרקעים שונים, שעברו הליך של מיונים בחודשים האחרונים. הנבחרת, 15 נשים ו-4 גברים, יעברו בחודשים הקרובים הכשרות שונות בעמידה מול קהל ומול מצלמה, ובנוגע לשאלה כיצד להתמודד עם ניסיונות דה-לגיטימציה של ישראל בעולם.
לאחר שיעברו הכשרה, התכנית במשרד החוץ היא לשלוח אותם לראיונות בתקשורת הבינלאומית בנושאים שקשורים אליהם, ובאמצעות שגרירויות ישראל בעולם. כמו כן המטרה היא שהם שיהיו פעילים מאוד ברשתות החברתיות ויהפכו לפנים של מדינת ישראל בעולם.
3 צפייה בגלריה
הדוברים החדשים של משרד החוץ
הדוברים החדשים של משרד החוץ
15 נשים ו-4 גברים. נבחרת הדוברים
(צילום: משרד החוץ )
3 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
סגן שר החוץ, עידן רול
(צילום: ראובן קסטרו)
בין חברי הנבחרת - דוברי עברית, אנגלית, ספרדית, גרמנית, שבדית, ערבית וצרפתית. הם כאמור מגיעים מתחומי עשייה שונים ומגוונים: קארין אביב מנהלת את האגודה הישראלית למחול, תניה מרקוס היא מנכ"לית פורום דבורה להעצמה נשית בתחומי החוץ והביטחון, עו"ד ע'נאן חיר מהעמותה לקידום החייל הדרוזי, עמרי עטר סמנכ"ל ELNET, דינה ליננסקי היא מומחית לג'יהאד איסאלמי ולתנועות מוסלמיות במזרח התיכון ובאירופה, ליאת רביב כהן הייתה בעבר מנהלת תוכנית עמיתי דילר, פארן רז מתנדבת במד"א וחיילת חילוץ והצלה לשעבר, סגוד חוגיראת פעילה בזירה הדיפלומטיה הציבורית בערבית, ד"ר מרים רוסמן היא מומחית ביחסי ישראל-אירופה, תהילה גרוס מנהלת את רשת אורבן פלייס (מרכז עבודה משותפת), ד"ר כרמית ולנסי מנהלת אגף מחקר סוריה ב-INSS ואדל ראמל מקיבוץ נירים היא נציגת יישובי עוטף עזה לקהל הבינלאומי.
סגן שר החוץ עידן רול, מקדם היוזמה, סיפר על הנבחרת החדשה: "אלו נשים וגברים שמאוד מצליחים בתחומם, ויחד עם משרד החוץ נעזור להם לייצג את ישראל ולספר את הסיפור הישראלי המגוון בתחומים שלהם, בתקשורת וברשתות החברתיות שלהם. הסיפור הישראלי מורכב מהמון סיפורים שונים, את חלקם חברי הנבחרת מייצגים בצורה טובה, וכמובן שהנבחרת עוד תגדל. זהו חלק מהמאבק בניסיונות הדה-לגיטימציה של ישראל בעולם - להראות את ישראל האמיתית ואת הישראלים האמיתיים, בפריזמה רחבה ככל הניתן".