המשטרה הודיעה היום (א') כי המניע לרצח רחל בוחבוט על-ידי בעלה בחיפה לפני כשבועיים היה חשדו של הבעל שהיא בוגדת בו. לפי המשטרה, בחקירה עלה כי הבעל האמין שהיא מנהלת מערכת יחסים עם אדם כלשהו מחוץ לנישואים, כשבפועל לא היה שום אדם כזה. מעצרו של בוחבוט הוארך עד ליום חמישי הקרוב, אז יוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה.
3 צפייה בגלריה
רחל בוחבוט ודלת הבית בחיפה. "אנחנו בניין שקט, ופתאום רצח"
רחל בוחבוט ודלת הבית בחיפה. "אנחנו בניין שקט, ופתאום רצח"
רחל בוחבוט ודלת הבית בחיפה. "אנחנו בניין שקט, ופתאום רצח"
הרצח אירע ב-27 בדצמבר בשעות הלילה, בתום ויכוח קולני בין הבעל, אשר בוחבוט בן ה-49, לבין רחל בת ה-39. רב-פקד יוסי אטיאס, קצין חקירות מודיעין בתחנת חיפה, סיפר כי מהחקירה עולה שלא הייתה זו הפעם הראשונה שבה ויכוח כזה מתנהל בין בני הזוג: "הבעל טען שאשתו בוגדת בו, אבל בחקירה גילינו שהדמות שהוא צייר לעצמו בראש כזו שאיתה היא בוגדת כלל לא הייתה קיימת", אומר אטיאס. "לא היה מעורב שום גורם נוסף, והכול היה פרי דמיונו".
במהלך הוויכוח הקולני נכנס הבעל למטבח, נטל סכין ואז חזר לסלון שם דקר את אשתו שוב ושוב בפלג גופה העליון. הבן הבכור, בן 15, ניסה למנוע ממנו להמשיך לדקור אותה, ונפצע בעצמו תוך כדי הגנה עליה. בבית היו בן ובת נוספים, תאומים בני 7. חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו אל הדירה, בקומה השנייה ברחוב ניסנבוים בשכונת נווה שאנן, הזדעזעו לראות על דלת הבית שלט ובו המילים: "כאן גרים בכיף משפחת בוחבוט".
לאחר שנכנסו פנימה נאלצו אנשי ההצלה לקבוע את מותה של האם רחל. בנה, שנפצע באורח קל, פונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם. שני הילדים הנוספים הוצאו מהדירה בליווי שוטרים ואנשי מד"א יחד עם עובדת סוציאלית, כשהם לבושים פיג'מות והילדה אוחזת בדובי גדול ומחבקת אותו. החשוד ברצח נעצר זמן קצר לאחר המעשה והועבר לטיפול רפואי, מאחר שנפצע בעצמו מלהב הסכין תוך כדי דקירת אשתו.
מעצרו של הבעל, שעבד בשבע השנים האחרונות כקברן, הוארך כמה פעמים, ובמהלך חקירותיו הודה במעשה. "ביום הראשון הוא בכה קצת, אבל בחקירה השנייה כבר לא בכה", סיפר רפ"ק אטיאס. "הוא תיאר את הדברים בקור רוח, ובשלב מסוים אמר, 'סיפרתי לכם מה שהיה', ומאז שמר על זכות השתיקה".
3 צפייה בגלריה
יוסי אטיאס
יוסי אטיאס
רפ"ק יוסי אטיאס. "הבעל בכה בחקירה הראשונה, ואחר כך לא. הוא תיאר את הדברים בקור רוח ושמר על זכות השתיקה"
(צילום: דוברות המשטרה)
בנוגע לבני הזוג בוחבוט התנהל תיק חקירה מחודש יולי 2023, לאחר שהגישו תלונות הדדיות על יריקות זה על זה. שניהם נחקרו תחת אזהרה, אך בתום ההליך הוחלט שלא להגיש כתבי אישום, בין השאר מאחר שהיה מדובר במקרה ראשון. להחלטה תרמה גם בקשתה של רחל לבטל את התלונה ולעשות שלום בית.
בדירה הסמוכה לזו של משפחת בוחבוט ידעה לספר בבוקר שלמחרת הרצח המטפלת המסורה של בעלת הדירה כי רחל הייתה אישה שקטה, נעימה ומסבירת פנים, שתמיד בירכה אותה לשלום ודאגה מאוד לילדיה. "אתמול בבוקר ראיתי אותה מלווה את הילדה להסעה והכל נראה בסדר גמור", סיפרה. "אני כל היום פה בבית ואף פעם לא שמעתי צעקות מתוך הדירה שלהם. היינו מדברות בכל בוקר כשאני באה. היא תמיד בירכה אותי ושאלה מה שלום האישה המבוגרת שאני מטפלת בה. היא תמיד התעניינה. כואב לי הלב עליה, צעירה שנרצחה כך".
3 צפייה בגלריה
דני לוי
דני לוי
מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי
(צילום: דוברות המשטרה)
מנגד העידה המטפלת כי הבעל החשוד רב לפני כמה חודשים עם אחד השכנים בדירה שליד: "הוא הלך איתו מכות בגלל ויכוח על הוצאת שקית זבל מחוץ לדירה. בגלל המריבה הזאת השכנים עברו דירה". שכנה נוספת סיפרה כי המשפחה עברה להתגורר בבניין לפני כשנה: "אף פעם לא היו איתם בעיות. הרצח הזה מזעזע ומפחיד. אתה אף פעם לא יודע מה קורה עם אנשים בתוך הבית".
שכנה שמתגוררת בקומה שמתחת הוסיפה כי נהגה לפגוש את הנרצחת כמעט בכל יום בתחנת האוטובוס. "כאמא היא הייתה מאוד מסורה, הרבה יותר מהאבא. אני בהלם שהיא נרצחה. רק עכשיו אני מבינה שהייתה ביניהם בעיה. זה בניין מאוד שקט, אנשים שקטים, ופתאום רצח. זה מזעזע".
מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, אמר לאחר שהוגשה הצהרת תובע: "לא ננוח עד שכל מי שמבצע פשע מתועב ייתפס, יובא לדין ויבוא על עונשו. מדובר ברצח מזעזע שבוצע לעיני שלושת ילדיהם של בני הזוג".