מרדף אחר גנבי רכב הסתיים בהתנגשות מתועדת עם ניידת - ובאב שזרק את עגלת התינוק הצדה, כדי שהבן הקטן לא ייפגע: הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד עלי אבו סבית, תושב שבט אבו רקייק שבנגב, בגין חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה אחרי פגיעה ועבירות נוספות.
כתב האישום מתאר כיצד בתחילת חודש נובמבר הגיע אבו סבית עם שותפו לאחת השכונות בבאר שבע, בכוונה לפרק כלי רכב. השניים החלו בפירוק המראה של רכב טויוטה ובפירוק הגלגלים, אך אזרחים שהבחינו בהם הזעיקו את המשטרה. ניידת שהגיעה למקום הבחינה בגנבים, שנכנסו לרכב והחלו להימלט.
2 צפייה בגלריה
החבלות של האמא ובנה
החבלות של האמא ובנה
"רצינו לנשום קצת אוויר". החבלות על פני האם ובנה
(באדיבות המשפחה)
השוטרים שהגיעו למקום הדליקו אורות מהבהבים וניסו לחסום את נתיב הנסיעה שלהם, אך אבו סבית המשיך בנסיעה. שוטר שהגיע למקום רץ לכיוון דלת הנהג, והגנבים החלו בנסיעה לאחור, בדיוק בזמן שמארק רפאילוב ואשתו טטיאנה היו באמצע טיול הערב שלהם עם בנם הפעוט. "זה היה במוצאי שבת", שחזר מארק בשיחה עם ynet. "ואני ואשתי טיילנו, רצינו לנשום קצת אוויר. הסתובבתי ופתאום ראיתי רכב נוסע ברוורס שעומד לדרוס אותי, את אשתי ואת התינוק. דחפתי את אשתי לצד ימין ואת העגלה של התינוק זרקתי לצד שמאל. אני קיבלתי מכה בגב, ואילו נהג הרכב ניסה לעלות על המדרכה ודרס את אשתי".
לפי כתב האישום אב המשפחה, שהבחין ברכב המתקרב ושמע את אחד השוטרים צועק לעברו להיזהר, דחף את עגלת התינוק אשר התהפכה כשהפעוט בתוכה, ודחף את אשתו לכיוון המדרכה. הגנבים המשיכו בנסיעה קדימה ועלו על המדרכה לכיוון שטח עפר, כשכוחות משטרה נוספים מגיעים. במהלך המרדף, בצומת ובו הרמזור אדום, אבו סבית עקף כלי רכב והתנגש בניידת ובעמוד הרמזור. שני הגנבים יצאו מהרכב ונמלטו רגלית מהזירה. הם טיפסו על גדרות ונכנסו להתחבא בשיחים של בית ספר סמוך, אך אותרו ונעצרו כעבור זמן קצר.
"השוטרים באו מהר לראות שהתינוק חי והכל בסדר. אמרתי לשוטר שהם באו להרוג אותנו, והוא אמר לי 'אם יכולתי הייתי יורה'. השוטר היה לידי. הם כנראה היו כבר במרדף. תהיתי למה הוא לא אמר לנו ללכת", אמר רפאילוב. "כשזה קרה שמעתי קולות של אנשים, ובתגובה של שנייה וחצי הזזתי את אשתי והעגלה".
2 צפייה בגלריה
החבלות של האמא ובנה
החבלות של האמא ובנה
(באדיבות המשפחה)
צוות מד"א נגב שהוזעק למקום העניק למשפחה טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים סורוקה. מאז המקרה, התנהגות המשפחה השתנה. "הפסקנו לצאת לטיולים בערבים", סיפר מארק. "אשתי עד עכשיו מפחדת מרכבים. היא נכנסת לפאניקה. אני לא יכול לצאת עם העגלה כי היא מפחדת. אשתי רואה פעם אחרי פעם את אורות הרכב מנסים לבוא אליה. ארון שהיה במקום מנע ממנו לדרוס אותה לגמרי. לדעתי הם רצו לדרוס אותנו כדי שהשוטרים יהיו עסוקים במשהו אחר ולברוח. השוטר אמר לי שהוא היה בטוח שאנחנו מתים.
"חבל שאין לנו ביטחון. אנשים במרכז לא יודעים מה קורה פה. זו שכונה שקטה יחסית אבל כל יום קורה משהו. אשתי לא רוצה לחיות בשכונה הזו יותר. בשניה אחת יכולנו לאבד את התינוק. לקח לנו שנים של טיפולים עד שהוא הגיע. לאבד את הדבר הזה... עד עכשיו היא בטראומה. לפני שלוש שנים איבדנו תינוק. וזו הייתה יכולה להיות עוד קטסטרופה", התריע.
הפרקליטות הגישה נגד אבו סבית בקשה למעצר עד תום ההליכים. "הנאשם תחילה הודה חלקית וקשר עצמו לאירוע ולאחר מכן בחר בזכות השתיקה", נכתב. "רק בנס הפגיעות במתלוננים לא היו קשות יותר ולא נגרמו אבדות בנפש. התנהגותו מלמדת על מסוכנות גבוהה. הוא נמלט מזירת האירוע תוך שהוא שב ומבצע עבירות שבסופן נגרמה תאונה. הוא נמלט מהמשטרה תוך שהוא פוגע בחפים מפשע ומפקירם, ומשאיר אותם להתבוסס בדמם מבלי להזעיק עזרה כנדרש בחוק".
המשטרה עצרה חשוד נוסף שהיה ברכב יחד עם הנאשם. סנגורו של אבו סבית, עו"ד עידו פורת, שאל את נציג המשטרה בדיון להארכת מעצרו האם אותו חשוד מפליל את מרשו. נציג המשטרה השיב שכן, ואמר שהפרקליטות החליטה להמשיך בהליך פלילי רק נגדו.