בליכוד משיבים אש לאחר שרוב ראשי סיעות הקואליציה חתמו על פנייה חריגה ליו"ר הכנסת בבקשה לדון במליאה בסרטון באנגלית שפרסם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ובטענה כי הוא "מתנהג כמו אחרון אויבי ישראל". בעקבות הפנייה, , אמרו בליכוד כי "מי שמוציא את דיבתה של ישראל זו הקואליציה של נפתלי בנט וגדעון סער, שמחוקקת בישראל חוקים איראניים ואנטי-דמוקרטים - צנזורה על הרשתות החברתיות, חיפוש בבתים בלי צו שופט וחוקים לפסילת מועמדים לראשות ממשלה".
באולפן ynet אמר ח"כ יואב קיש מהליכוד כי "הם מנסים לעשות פה סיבוב פוליטי. אנחנו במצב הזוי שבו השמאל שבשלטון מרסק את הדמוקרטיה. יש פה מהלכים מסוכנים מאוד וריסוק של הדמוקרטיה. עושים את זה בלי בושה וכולם בשקט. אז הבעיה זה רק נתניהו? די, תרדו מנתניהו". ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר על חברי הקואליציה: "כרגיל, כל מה שכואב להם זו המראה מול הפרצוף. צריך לתבוע אותם".


ח"כ מירי רגב הגיבה: "לחיי הצביעות והמוסר הכפול. כשמוסי רז פונה לחברי פרלמנט אירופאים כדי לגנות את מדינת ישראל, זה בסדר. כשהורוביץ קורא לחקור את חיילי צה"ל בהאג, זה בסדר. כשבר לב מדבר על אלימות מתנחלים עם תת מזכירת ההגנה האמריקאית, זה בסדר. כשבנט מגנה את מערך הרפואה הישראלי על בימת האו"ם, זה בסדר. כשלפיד אומר ששומר החומות הוא גחמה של נתניהו לתקשורת הזרה, זה בסדר. אז אתם מעזים להעלות הצעה כל כך הזויה ובזויה? לאן עוד תגיעו עם האובססיה הזאת לנתניהו?".
המכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי נשלח על ידי מ"מ יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי, אולם חתומים עליו רוב ראשי הסיעות, שמבקשים כעת לקיים במליאה דיון בנושא. בימינה לא חתמו על המכתב ואילו בכחול לבן לא חתמו, אך הם אינם מתנגדים ליוזמה.
"ביום חמישי האחרון פרסם יו"ר האופוזיציה נתניהו סרטון באנגלית, עם כתוביות באנגלית, המיועד להפצה בכל רחבי העולם", נכתב במכתב. "בסרטון, יו"ר האופוזיציה תוקף את ממשלת ישראל, טוען לקץ הדמוקרטיה בשל צעדי הממשלה ואף הגדיל ואמר כי הדבר ישפיע על מדינות דמוקרטיות אחרות. מה רבה ההפתעה שהסרטון החותר באופן חד-משמעי תחת חוסנה של ישראל, ערכיה והעומדים בראשה הופץ על ידי מי שכיהן כראש הממשלה עד לא מכבר וכעת מתנהג כמו אחרון אויבי ישראל".
3 צפייה בגלריה
נתניהו בסרטון התגובה לבקשה של ראשי הקואליציה
נתניהו בסרטון התגובה לבקשה של ראשי הקואליציה
נתניהו בסרטון
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
רגב: "לחיי הצביעות והמוסר הכפול"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
בועז טופורובסקי
בועז טופורובסקי
טופורובסקי: "נתניהו חותר תחת חוסנה של ישראל"
(צילום: הדר יואביאן)
במכתב נטען כי "פעולותיו של יו"ר האופוזיציה ברשתות החברתיות מהוות פלטפורמה להמשך הפצת דיבתה של ישראל בעולם ונותנות חומר נוסף לאלו המבקשים לפגוע בנו, ביציבותנו ובחוסננו". לטענתם, "נתניהו, אשר נלחם לאורך כל שנות כהונתו בחירוף נפש נגד ארגונים שונים המבקשים להרע לישראל, הצטרף אליהם והפך להיות חלק ממפיצי ההסתה נגדנו", האשימו.
בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות בחודש שעבר, במקביל לסרטונים דומים בעברית, אמר נתניהו באנגלית: "אני בכנסת, שהיא מגדלור הדמוקרטיה. אבל הדמוקרטיה מאוימת כי הממשלה הנוכחית רוצה להעביר שלושה חוקים שמוחקים את שלוש החירויות הבסיסיות בדמוקרטיה. החוק הראשון הוא החופש לבחור מנהיגים. הם רוצים להעביר חוק שמונע מאנשים שיכולים לנצח אותם כמוני מלהתמודד, ובכך לשלול ממיליוני ישראלים את בחירתם להנהגה".
"החוק השני שהם רוצים להעביר מפר את חופש הביטוי ברשתות החברתיות", אמר ראש הממשלה על "חוק הפייסבוק" של מאיר יצחק הלוי, שעבר בקריאה טרומית. "הם רוצים לעצור את זה כי הם רוצים לבצע מונופוליזציה של הדיונים הפוליטיים כדי להישאר בשלטון".
הוא תקף גם את "חוק החיפוש" של גדעון סער, שאף הוא עבר בקריאה טרומית, ואמר כי "הם יעבירו חוק שיאפשר למשטרה להיכנס לבתים ללא צו בית משפט. קוברים זכויות בסיסיות בדמוקרטיה". בעברית כתב כי "בימים אלה בנט מקדם בכנסת חוקים אנטי-דמוקרטיים בסגנון צפון קוריאה. איראן זה כאן. צפון קוריאה זה כאן. ארדואן זה כאן".