ברצועת עזה חגגו הערב (חמישי) את ירי הרקטות בשעה 21:00 לכיוון ישראל. אזעקות נשמעו בשורת יישובים - מעוטף עזה ועד גוש דן סביב השעה 21:00. ברצועה דיווחו כי לקראת אותה השעה, עלו תושבים לגגות הבתים כדי לשבח את הירי.
4 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
ירי מעזה, הערב. בג'יהאד קראו לצאת ולעודד
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
 ירוטים של כיפת ברזל
 ירוטים של כיפת ברזל
(צילום: רויטרס )
4 צפייה בגלריה
 ירוטים של כיפת ברזל
 ירוטים של כיפת ברזל
יירוטי כיפת ברזל - מול הרקטות, הערב
(צילום: AFP)
לעליית התושבים לגגות קדמה בקשה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי לצאת לחגוג את הירי. "אנו קוראים להמוני עמנו הפלסטיני הגיבור לצאת אל גגות הבתים במקביל לפתיחת הרמקולים של המסגד בשעה 21:00 כדי לעודד את לוחמי גדודי אלקודס וההתנגדות הפלסטינית", נאמר בקריאה של הג'יהאד.
בתיעודים שפורסמו ברצועה נשמעו תושבים שורקים ומעודדים, כשברקע נראים שיגורי רקטות לכיוון ישראל. באחד התיעודים אף נשמע אחד התושבים קורא "אללה אכבר" כמה פעמים. השעה 21:00 מזוהה עם בכיר הג'יהאד האיסלאמי שחוסל במבצע "חגורה שחורה" ב-2019, בהאא אבו אל-עטא. בארגון הטרור נהגו מאז מותו לשגר רקטות בשעה הזו, כחלק ממה שכונה "תזמון בהאא".
4 צפייה בגלריה
חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי
חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי
אבו אל-עטא שחוסל ב-2019. מזוהה עם השעה 21:00
(צילום: AFP)
מטחי הרקטות מהרצועה החלו קצת לפני השעה 21:00, בירי לכיוון אשקלון ויישובים במועצת חוף אשקלון. אחר כך נורו רקטות ליישובים במועצות האזוריות בעוטף עזה, לנתיבות, לשדרות - ואז גם לחולון, ראשון לציון ופלמחים. לא דווח על נזק או על נפגעים לפי שעה.
במטח רקטות שנורה מוקדם יותר מרצועת עזה נהרג אדם מפגיעה ישירה של רקטה בבניין ברחובות. 13 בני אדם נפצעו באורחים שונים. באותה שעה נורו עשרות רבות של רקטות נוספות, שגרמו לנזקים ולנפגעים גם באזורים אחרים. נזק כבד נגרם לבניין ברחובות מפגיעת הרקטה. אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, אמר כי בדירה יש מקלט ישן לא פעיל, שהפך למחסן - ולכן הדיירים לא נכנסו אליו בזמן האזעקה.
בשדרות ניזוקו הערב מרקטות לפחות ארבעה מבנים - ובהם מתנ"ס שבו שהו כמה עובדים ואליו הגיעה חברת הכנסת אורית סטרוק. בית מגורים שבו שהו זוג מבוגר ופליט מאוקראינה ספג פגיעה ישירה, ובנוסף רקטה פגעה בחצר בית. באירועים אלו לא היו נפגעים בגוף, כמה נפגעי חרדה טופלו על ידי כוחות ההצלה וצוותי חוסן.
במטח המסיבי נפגע עובד זר כבן 30 באורח בינוני מפגיעת רסיס בשטח פתוח במועצת אשכול. הוא פונה לבית החולים סורוקה. כמעט באותו זמן פגעה רקטה בחצר בית במושב כפר מימון במועצה האזורית שדות נגב. אישה בת 82 נפצעה באורח מרסיסים בגפיים התחתונות, גבר כבן 90 לקה בחרדה. כמו כן, זוהתה פגיעה בכביש 4 לדרום אחרי מבקיעים. הכביש נחסם לתנועה עד לסיום טיפול חבלני המשטרה.