3 צפייה בגלריה
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אלטע פיקסלר בבית החולים
סוף עצוב למאבק למנוע את ניתוקה מהמכשירים של הפעוטה הישראלית-בריטית: הצוות הרפואי בבית החולים לילדים המלכותי במנצ'סטר שבאנגליה (RMCH) ניתק אמש (יום ב') ממכשירי ההנשמה את אלטע פיקסלר, לעיני בני משפחתה הכואבים אשר התקבצו במניין מסביב למיטתה. כך אישר אמש אביה של אלטע, אברהם פיקסלר. אחרי כמה שעות שבהן נאבקה על חייה, היא נפטרה. המשפחה רוצה להביאה לקבורה בירושלים.
אלטע, בת שנתיים וחצי שהחזיקה הן באזרחות בריטית והן באזרחות ישראלית, נולדה עם מום נדיר הפוגע בתפקוד המוח ואושפזה מאז לידתה בבית החולים. בית המשפט באנגליה קבע לאחרונה, לאחר מאבק משפטי שניהלו ההורים במשך חודשים ארוכים, כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה, בניגוד לעמדת הוריה שביקשו להאריך את הטיפול הרפואי בה ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.
"לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים", קבע השופט ואף דחה את בקשת ההורים להעביר את בתם להמשך טיפול בישראל בנימוק שיש למנוע את המשך סבלה של הילדה. המשפחה הגישה כמה עררים, אך כולם נדחו ואמש הגיעה השלב שממנו ביקשה המשפחה להימנע - ניתוקה של הפעוטה ממכשירי ההנשמה.
3 צפייה בגלריה
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אביה של אלטע. נאבק נגד ניתוקה מהמכשירים
3 צפייה בגלריה
הפעוטה אלטלע פיקסלר נותקה ממכשירי ההחייאה
הפעוטה אלטלע פיקסלר נותקה ממכשירי ההחייאה
מתקבצים ליד מיטת הפעוטה, היום
לפני שלושה חודשים אמר האב אברהם כי המשפחה מתחננת בפני ראש הממשלה נפתלי בנט להתערב אישית ולדרוש מממשלת בריטניה להעביר את הילדה לטיפול מציל חיים בישראל. "מדינת ישראל הפקירה את הילדה שלי", אמר אז ל-ynet. "לא עושים שום דבר. אני מאוכזב מאוד. תראה מה שהאמריקנים עשו: צ'אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט, שלח מכתב לבוריס ג'ונסון. בישראל רק הנשיא היוצא, ראובן ריבלין, כתב לצ'ארלס. נתניהו ובנט היו צריכים להתערב אישית ולפנות לראש הממשלה הבריטי, להרים לו טלפון".
"אם חלילה יקרה הרע מכול, אנחנו נאשים את מדינת ישראל בהריגה שלה", אמר אז האב. "יש למנהיגים את האפשרות להתערב, אבל הם לא רוצים להסתכסך מבחינה דיפלומטית. זה הזמן לעשות את זה".
במסגרת המאבק פנה כאמור נשיא המדינה דאז ריבלין לנסיך צ'רלס וביקש את התערבותו. "הוד רוממותו, אני פונה אליך בעניין בעל חשיבות הומניטרית חמורה ודחופה", כתב אז ריבלין. "אמונתם הדתית מנוגדת להפסקת הטיפול הרפואי שעשוי להאריך את חייה, והם כבר ערכו את ההסדרים להעברתה הבטוחה להמשך טיפול בישראל. אני יודע שהוצגו בפני ממשלת הוד מלכותה העובדות, אך אני מרגיש כי הנסיבות הייחודיות מצדיקות התערבות אישית גם מצידי".
"זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להיענות לבקשת הוריה באופן המכבד הן את החוק והן את אמונתם הדתית", הוסיף ריבלין במכתבו אז ליורש העצר הבריטי. גם שר הבריאות דאז יולי אדלשטיין פנה למקבילו הבריטי וביקש ממנו שלא לנתק את התינוקות ולהעבירה לאישפוז בישראל.
פורסם לראשונה: 22:09, 18.10.21