"הבן שלי עלה על כיסא והיא צעקה עליו 'אמן ותיפול'", סיפרה א', שגילתה כי שני ילדיה - בני שלוש ושנה ותשעה חודשים - חוו אלימות בגן הילדים אליו רשמה אותם ברמת גן. הגננת, שנמצאת כעת במעצר בית, נעצרה בחשד לתקיפה והתעללות פיזית ונפשית של חסר ישע - וחלק מההורים בחרו להוציא את הילדים מהגן ונשארו איתם בבית ללא מסגרת חלופית.
"כולם המליצו עליו, אמרו שזה גן מושלם. ידעתי שאני מכניסה את הבנים בעיניים עצומות. בחצי השנה האחרונה הבן הגדול שלי התחיל לפספס צרכים, אבל בהתחלה לא שייכתי את זה למה שקורה בגן. עכשיו בכל גן הגננות נראות לי מכשפות. שמעתי את ההשפלות שהילדים שלי חוו וראיתי את האלימות בעיניים. עברתי טראומה והגננת ניסתה לספר שמדובר רק בילד אחד שהוא מאתגר. נתנו אמון וקיבלנו סטירה לפנים", אמרה א'.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
רק אחרי ששתי סייעות בחרו לעזוב את עבודתן מסיבות לא ברורות היא החליטה להיות עם היד על הדופק. "חשבתי להכניס מקליט, אבל ויתרתי על הרעיון כי לא ידעתי איך לעשות את זה. לפני כחודש הלכתי לגן כדי להקריא סיפור לילדים בשתי הקבוצות והרגשתי שמשהו לא בסדר.
"דיברתי עם אמא אחרת, מ', שסיפרה לי שהבן שלה קיבל מכה בלחי ובגן אמרו לה שילד אחר נתן לו מכה עם דלי. הם סיפרו שזרקו את הדלי ואחר כך טענו שזו מכה מצעצוע, את המצלמות מאותו היום לא נתנו לה לראות. לי זה נראה כמו סטירה", היא סיפרה.
מ' אמרה כי הבן שלה חזר הביתה עם סימנים כחולים וחבלות, ובכל פעם נתנו לה בגן סיבה אחרת: "פעם אחת אמרו שהוא נפל ממגלשה, פעם אחרת סיפרו שקיבל מכה מצעצוע שנזרק עליו. הוא התחיל לקום בלילה, להגיד 'פויה' ו'נו נו נו', אפילו לתת לעצמו מכה עם היד. דברים שהוא לא נחשף אליהם בבית".

בעקבות המקרים פנו א' ומ' אל "שומרי הטף", מטה המאבק בהתעללות בגני ילדים, שמהם קיבלו מכשיר הקלטה שנשלח אל הגן עם בנה הקטן של א'. "שמעתי חומרים של יום אחד וזה הספיק. כל היום היו צרחות. אחד הילדים ביקש מים והגננת קראה לו 'חצוף' ואמרה 'שקט שקט שקט, מים תבקש מאמא שלך'. ילד אחר נכנס ליום שלם לבידוד במטבח, ולאחת הילדות היא קראה 'נחשה' ו'בכיינית'. כשהבן שלי עלה על כיסא היא צעקה עליו 'אמן ותיפול', ואחר כך אמרה לו 'חבל שלא נפלת'. הוא בכה במשך חמש דקות שלמות ואף אחד לא ניגש אליו", תיארה.
המטה המליץ להורים להגיש תלונה לפיקוח, ובסיוע חברת המטה הדס חכימי התלונה זורזה. לפני כשבועיים וחצי הגיעה מפקחת אל הגן, דרשה לצפות במצלמות והגישה תלונה מיידית במשטרה. עם חשיפת הנעשה בגן, נקראה א' לתת עדות בתחנת המשטרה - ולצפות במצלמות: "התחלתי לרעוד. הבנתי שאם מראים לי מצלמות כנראה שיש משהו עם הילדים שלי וראיתי דברים מזעזעים".
לדבריה, "הגננת נתנה לבן שלי סטירה, בן פחות משנתיים. היא הפילה אותו מהכיסא והטיחה אותו בחזרה לשבת. הכל בצורה אכזרית. כשניגבה לו את הפנים דחפה לו את הראש אחורה, וכשהוא ניסה לקום היא הרימה אותו והצמידה אותו לשולחן. עד שלא ראיתי את זה במצלמות לא ציפיתי למה שקרה. חשבתי שזה רק הדיבור המשפיל ולא האמנתי שהייתה גם אלימות ברמה הזאת. זה סיוט".
עו"ד אורי בן אשר, המייצג את הגננת, ציין בתגובה כי "היא עובדת כגננת עשרות שנים, מתפקדת ללא דופי ומעולם לא דבק רבב בהתנהגותה. היא מכחישה מכל וכל את החשדות המיוחסים לה, ואנו בטוחים שבסיום חקירת המשטרה תתבהר התמונה והאמת תצא לאור".