באופן נדיר בממשלה הנוכחית: כוחות הביטחון פינו לפנות בוקר (שני) מבנים במאחז בלתי-חוקי ליד היישוב כוכב השחר שבבנימין, מזרחית לרמאללה. גורמי ביטחון אמרו כי השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' אישר באופן אישי את הרס המבנים.
חמישה מבנים נהרסו או פונו על ידי המינהל האזרחי והמשטרה במאחז המכונה "אעירה שחר", לאחר שנבנו על קרקע פרטית פלסטינית או על קרקע של המדינה ללא היתרים. בסך הכול נמצאים במאחז 20 מבנים בלתי-חוקיים.
פעילי ימין הבעירו צמיגים בעלייה למאחז והניחו דוקרנים ("נינג'יות") על ציר הגישה למקום. כמה מהם אף תועדו עולים על מחפר צבאי שהגיע על מנת להרוס את המבנים. פעיל ימין אחד נעצר במהלך הניסיון למנוע את הפינוי.

5 צפייה בגלריה
פינוי מבנים במאחז הבלתי חוקי גבעת אעירה בכוכב השחר שבבנימין
פינוי מבנים במאחז הבלתי חוקי גבעת אעירה בכוכב השחר שבבנימין
הכוחות במאחז שבבנימין
5 צפייה בגלריה
פינוי מבנים במאחז הבלתי חוקי גבעת אעירה שחר שבבנימין
פינוי מבנים במאחז הבלתי חוקי גבעת אעירה שחר שבבנימין
מטפסים על המחפר הצבאי
בהודעת המתנחלים נאמר כי תושבים רבים מהאזור הגיעו למקום כדי למחות נגד הפינוי. הם ציינו כי זהו הפינוי הראשון במקום מאז הקמת ממשלת הימין. גורמי ביטחון אמרו כי "אף שרוב המאחז לא פונה, במדיניות הנוכחית מדובר במהלך יוצא דופן של אכיפת חוק ביהודה ושומרון".
מאז כניסתו של בצלאל סמוטריץ' כשר למשרד הביטחון, כוחות צה"ל הונחו על ידי הדרג המדיני להימנע מפינוי מאחזים בלתי חוקיים של יהודים ביהודה ושומרון, ואף להעתיק, ללא היתרים נדרשים לפי חוק, מבנים מהישיבה בחומש לקרקע סמוכה שעל אדמות מדינה. לדברי גורמים במערכת הביטחון, "הפינוי במאחז הלילה היה באישורו האישי של סמוטריץ' ותחת סמכותו".
ואילו חברת הכנסת לימור סון הר מלך שהגיעה למקום טענה בריאיון ל-ynet Live כי "יש מישהו אחר שמאשר את זה קוראים לו שר הביטחון גלנט והוא הדמות. אני מבינה שגם שם היכולות (של סמוטריץ' במשרד הביטחון) מאוד מוגבלות - ומי שבסוף מחליט בשטח אם זה יקרה או לא יקרה זה שר הביטחון".
"אני יודעת שמה שבצלאל יכול לעשות - הוא עושה. אבל אני גם רוצה שעם ישראל יבין, בסוף מי שבסוף מוביל את הדבר הזה ואי אפשר לעצור אותו זה שר הביטחון יואב גלנט. זו הדמות. הוא לא איש ימין, זו האמת. אני לא יודעת איך נתניהו מינה אותו לתפקיד, זאת שאלה מצוינת".
5 צפייה בגלריה
גבעת אעירה שחר בבנימין
גבעת אעירה שחר בבנימין
הצמיגים שהובערו בעלייה למאחז
5 צפייה בגלריה
גבעת אעירה שחר בנימין
גבעת אעירה שחר בנימין
"נינג'ות" בכביש הגישה לאעירה שחר
באעירה שחר, שלאחרונה פונו מבנים הנבנו במרץ אשתקד - בתקופת ממשלת בנט-לפיד - תקפו את הפינוי: "ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד, לפגוע בהתיישבות היהודית ולהרוס בתים".
הם קשרו בין הפינוי לבין מעצרם של היורה מבורקה יחיאל אינדור ואיש עוצמה יהודית לשעבר אלישע ירד: "הדברים חמורים הרבה יותר כשכל זה מגיע שבוע אחרי עלילות דם נגד מתיישבים גיבורים שהגנו על עצמם. אחרי שנחשפו שקרי דובר צה"ל שאימץ את גרסת הערבים על אירועי בורקה, עכשיו מגיע תור הנקמה. אחרי שמתברר בבתי המשפט איך תיק הרצח שמנסים לתפור למתיישבים מתפורר, החליטו לפנות לנקמה דרך הרס ההתיישבות. מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות".
אמש כ-200 מפגינים חסמו את הכניסה והיציאה מירושלים בגשר המיתרים, במחאה על המשך מעצרו של אינדור, שחשוד ברצח הצעיר הפלסטיני בכפר בורקה. המשטרה מסרה כי במהלך ההפגנה "החלה הפרת סדר, תוך שהמפגינים חסמו את הכניסה והיציאה מהעיר ירושלים", וכי שניים מהמפגינים נעצרו.

מיצג קברים מחוץ למשרדי הציונות הדתית

פעילי הארגונים "עומדים ביחד", "שלום עכשיו", "שוברים שתיקה" ו"לוחמים לשלום" הניחו הבוקר מיצג בדמות קברים מחוץ למשרדי מפלגת הציונות הדתית, "בעקבות תמיכתם באירועי טרור נגד פלסטינים ומאמציהם להתסיס את השטח", לדבריהם. הפעילים גם הדביקו מדבקות עם הכיתוב: "אזהרה! בבניין זה עובדים תומכי טרור ואדריכלי ההפיכה".
5 צפייה בגלריה
מיצג בדמות קברים מחוץ למשרדי מפלגת הציונות הדתית, בעקבות תמיכתם באירועי טרור כנגד פלסטינים
מיצג בדמות קברים מחוץ למשרדי מפלגת הציונות הדתית, בעקבות תמיכתם באירועי טרור כנגד פלסטינים
מיצג קברים מחוץ למשרדי הציונות הדתית, הבוקר
מטעם הארגונים נמסר כי "בן גביר, סון הר מלך, סמוטריץ', רוטמן וחבריהם בממשלה ובקואליציה קיבלו הבוקר תזכורת שידיהם מגואלות בדם של חפים מפשע. במקום נבחרי ציבור שדואגים לאזרחים והאזרחיות שלנו, יש לנו כאלה שמגבים את אירועי הטרור המתנחלי ומקדמים את ההפיכה המשטרית שתאפשר להם להגשים את חזונם לדיקטטורה משני צדי הקו הירוק, זו רק שאלה של זמן עד הקורבן הבא".