2 צפייה בגלריה
גלעד פלד
גלעד פלד
הגבר איים על גבר נשוי מטקסס: "אחשוף את היחסים ביניכם". בני הזוג שנרצחו
(צילום: משטרת נאשוויל)
גלעד פלד, אזרח ישראלי בן 47 שחי באוסטין שבטקסס, בעל חברת אבטחת אח"מים שמעניקה שירות גם ללקוחות שנתונים לסחיטה, מואשם בקשירת קשר לחטיפה שהביאה לרצח של שני אזרחים אמריקנים - בני זוג - ביריות אקדח במרץ 2020. לאחר הרצח גופותיהם של השניים, וויליאמס לאנווי והולי וויליאמס, הושלכו לאתר בנייה בנאשוויל טנסי.
לפי כתב האישום, האירוע החל חודש קודם. גבר בן 46 מטקסס בשם אריק צ'רלס מאונד, שותף בקבוצת רכב גדולה באוסטין, פנה לוויליאמס, איתה ניהל בעבר קשר רומנטי, וביקש להיפגש איתה בביקורו הקרוב בנאשוויל - למרות שהינו גבר נשוי. שבועות לאחר מכן פנה אליו בן זוגה הנוכחי לאנווי ודרש כסף ממאונד, בתמורה לא יחשוף את היחסים ביניהם.
2 צפייה בגלריה
גלעד פלד
גלעד פלד
גלעד פלד. קיבל 750 אלף דולר עבור החטיפה והרצח
(צילום: משטרת נאשוויל)
מאונד חשש ושכר את שירותי חברת האבטחה של פלד, שתואר בכתב האישום כחייל צה"ל לשעבר, וכן את בראיון ברוקווי, בעלי חברת אבטחה אחרת באוסטין, וכן את אדם קארי מצפון קרוליינה - חייל מארינס לשעבר. לפי האישום הוא העביר לחשבון הבנק של פלד 750 אלף דולר עבור החטיפה והרצח של בני הזוג. באתר האינטרנט של החברה שלו, "Speartip", נכתב שהיא מספקת גם שירותי אבטחה לאח"מים, הסעות בכלי רכב משוריינים ושירותי אבטחה בכלל.
באישום מצוין כי מי שביצע את הרצח הם ברוקווי וקארי שגם עקבו אחרי בני הזוג והכינו דו"ח מעקב עם פרטים על רכבם וכתובת המגורים המשותפת. הדו"ח גם כלל המלצה "לעשות הכל" כדי לעצור את ניסיון הסחיטה. נכתב כי "ברוקווי וקארי ירו מספר יריות בראשם של השניים והשליכו את גופותיהם לאתר בנייה".
משרד התובע הכללי של טנסי הגיש כאמור כתב אישום נגד ארבעת המעורבים - אריק צ'ארלס מאונד, ששכר את שירותי האבטחה, בעל חברת האבטחה "Speartip" גלעד פלד, ושני מבצעי החטיפה והרצח של הזוג - בראיון ברוקווי ואדם קארי. ביום שישי האחרון סוכני FBI ובלשי משטרת נאשוויל עצרו את הארבעה. גלעד פלד נעצר בשדה התעופה הבינלאומי באוסטין טקסס. אם יורשעו ארבעת החשודים עלולים לרצות מאסרי עולם.