חקירת הפיגוע בעמדת השמירה בכניסה למישור אדומים, שאירע בתחילת השבוע, מעלה כי לאחר שהמחבל נורה על ידי מאבטח - הוא ניסה לבצע ירי באמצעות נשק שהופקר בעמדת השמירה. בתיעוד מהזירה נראה המחבל כשהוא יורד מרכבו, ניגש למאבטח שעומד בכניסה למבנה השמירה - ודוקר אותו בפלג גופו העליון.
לאחר עימות בין השניים המאבטח משיב באש לעבר המחבל - ויוצא מהעמדה. בזמן שהמחבל שרוע על הקרקע, הוא זיהה נשק מסוג M-16 שנותר מאחור. בעודו מדמם ופצוע הוא מנסה לתפעל את הנשק - ולירות באמצעותו לכיוון המאבטחים, אך ללא הצלחה. השניים הסתערו עליו וניהלו איתו מאבק על הנשק, שבסיומו יצאו עם ידם על העליונה - ונטרלו את המחבל.

המחבל הגיע לאזור התעשייה במישור אדומים ודקר בראשון בערב באמצעות סכין שני מאבטחים, צעירה בת 24 וצעיר בן 20, בעמדת הכניסה. מצבה של המאבטחת הוגדר קל-בינוני ומצבו של המאבטח הוגדר קל.
השניים פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. המחבל נוטרל על ידי המאבטחים במקום וכעבור זמן קצר מותו נקבע בבית החולים.
הפיגוע הוא האחרון בגל של פיגועים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה. בשבת האחרונה נפצע קשה לוחם במילואים מגדוד 7018 מדריסה סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. הפיגוע התרחש ליד עמדת הפילבוקס מחוץ למחנה, והמחבל נוטרל. יום קודם לכן נפצעו חמישה לוחמים מדריסה באזור באזור צומת אדוריים, ליד כביש 60, שבהר חברון.
מדובר צה"ל נמסר כי מצבו של אחד מהם קשה, והיתר בינוני וקל. ביום חמישי בשבוע שעבר אירע פיגוע נוסף במחסום מזמוריה. המחבל שביצע אותו וחוסל, עבד כעובד קבלן בבית החולים הדסה. בפיגוע נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון - צעירה ומאבטח. מצבם הוגדר קל-בינוני.