תושבי העיר אלעד, שהסתובבו דרוכים מאז הפיגוע במוצאי יום העצמאות ועד למעצר המחבלים לפני הצהריים (ראשון) השמיעו אנחת רווחה בעקבות לכידתם. עם היוודע דבר תפיסתם, צהלות שמחה ומחיאות כפיים נשמעו מבתי הספר הסמוכים לזירת הפיגוע. "ברוך השם, הגיע הזמן", אמר אחד התושבים והוסיף: "כולנו דאגנו ועובדה שמצאו אותם פה בעיר". תושב אחד הגיע למקום עם קופסת מאפי בקלאווה וחילק אותן לאנשי כוחות הביטחון והתושבים כדי לחגוג את התפיסה.
הבוקר, בתום כ-60 שעות של מצוד, תפסו כוחות הביטחון את שני המחבלים הפלסטינים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שביצעו את טבח הגרזנים באלעד במוצאי יום העצמאות. בפיגוע בעיר החרדית נרצחו אורן בן יפתח, בועז גול ויונתן חבקוק. השניים נתפסו ביער נחשונים, שבין אלעד לראש העין. "צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה", נאמר בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ וצה"ל. "המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב"כ וצה"ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל".
4 צפייה בגלריה
הזירה בה נתפסו המחבלים
הזירה בה נתפסו המחבלים
מקום לכידת המחבלים
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
עמרם, בעלי הגן חי - גן חיות קטן הסמוך ליער נחשונים - הביע גם הוא את שביעות רצונו: "תחושה טובה שתפסו אותם ברוך השם. כולם חזקים פה, משפחה אחת. כולם ללכת להוציא רישיונות לנשקים, אני חושב שזה היה מונע הרבה דברים. אבל כולם יחד יד אחת נהיה משפחה גדולה ואף אחד לא ישבור אותנו".
"אני חושב שכולנו מרגישים תחושת הקלה גדולה מכל המתח שהיה לנו, כל מי שגר פה", אמר אזרח נוסף שהגיע למקום. "מגיעה תודה רבה גדולה לחיילים שעשו מאמץ גדול לחפש אותם באזור, למשטרה, לאנשי השב"כ. זה זכות גדולה שמגינים עלינו".
4 צפייה בגלריה
מקום תפיסת המחבלים
מקום תפיסת המחבלים
האזרח שהגיע עם קופסת בקלאווה, לצד המפכ"ל יעקב שבתאי
(צילום: מאיר בלוך)
4 צפייה בגלריה
מקום תפיסת המחבלים
מקום תפיסת המחבלים
(צילום: מאיר תורג'מן)
ראש העיר ישראל פרוש בירך על תפיסת המחבלים. "הערכנו שהמחבלים נמצאים בשטח. אתם יודעים כבר איך הם נכנסו לעיר. השמירה בעיר זה לא היה הסיפור. פחדנו על הילדים כשהמחבלים בקרבת מקום. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון. בזמן כזה צריך להיות יחד. כשהתחבקתי הבוקר עם החיילים שתפסו את המחבלים הם סיפרו שתושבים רבים שלנו נתנו להם אוכל ושתיה. שתמיד נהיה יחד", הוא אמר.
הבוקר עוד לפני התפיסה ניסו התושבים לחזור לשגרה על רקע החשש מהעובדה שהמחבלים עוד מסתובבים חופשי. "לי יש שישה ילדים, חמישה יוצאים מהבית וילד אחד לא מסכים לצאת מהבית", סיפר לאולפן ynet יעקב ניימן שהגיע כמדי בוקר לבית הכנסת ברחוב אבן גבירול הסמוך לזירת הפיגוע.
ניימן אמר כי בעקבות הפיגוע צריכים התושבים להצטייד בכלי נשק, שאינם נפוצים בעיר החרדית שבה מרבית התושבים לא שירתו בכוחות הביטחון. "התושבים מתעוררים ולוקחים בחשבון שאולי באמת הגיע הזמן לשאת נשק במצבי חירום, וגם אני רוצה להתנדב להוציא רישיון נשק שיהיה לנו לתחושת הביטחון. אנחנו פחות משרתים בצה"ל, פחות במשטרה, יש פחות נשק, וחייבים שיהיה בינינו יותר כלי נשק להגנה עצמית", הוא מוסיף. לדבריו מסע הפרסום של המשטרה שקרא לאזרחים להתנדב למשטרה ולמשמר האזרחי לא הגיע לאלעד: "לא היו פה מודעות בעיר או בעיתונות שלנו, או תמיכה מהעירייה או מהרבנים".

באלעד ישנם אתרי בנייה רבים שבהם עובדים פועלים פלסטינים, לעתים עד לשעות הערב המאוחרות, ויעקב קרא להגביל את שעות עבודתם. "יש כאלו שכן יכניסו הביתה לשיפוצים רק אנשים עם רישיון וכנראה יש כאלו שלא. הם עובדים פה גם בשעות ערב שזה דבר ממש לא מקובל, וצריכים לעשות בנושא הזה סדר - גם במודעות וגם באכיפה, שהדבר הזה ייפסק. אם למישהו יש רישיון מהמשטרה או מהשב"כ שיוכל לעבוד בשעות סבירות, ומי שלא אין לו מקום פה בעיר - כמו בכל מקום בארץ".
המחבלים נתפסו תשושים, לאחר שהיו ללא מים ומזון מאז הפיגוע. הם עברו בדיקה רפואית ראשונית בשטח, בתוך היער, ולאחר מכן הועברו לחקירת שב"כ. אסעד אל-ריפאעי הזדהה ביער כמי שביצע את הפיגוע וסיפר ש"לא ידע מה קרה בדיוק". הוא סיפר: "הרבצתי לאנשים".
גיסו של בועז גול, אברהם לוי, התראיין לאולפן ynet לאחר תפיסת המחבלים ואמר כי "אחרי ששמענו אמרנו מזמור תודה. המשפחה אמרה מזמור תודה על זה שמצאו אותם. מי תיאר לעצמו גרזנים איפה זה קיים? להרים גרזן על אדם אחר?". הוא המשיך וקרא לאחדות: "כולנו מתפללים שזה ייתן לנו כוחות ולעם ישראל. מה שכואב ליהודי אחד כואב לכולנו".