2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: Roman Yanushevsky, shutterstock)
ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע הבוקר (חמישי) כי מועד פתיחת שנת הלימודים האקדמית, שהיה אמור להתקיים בעוד כשלושה ימים, יידחה ויחל ב-5 בנובמבר בעקבות המלחמה.
פרופ' מרק שטייף, רקטור אוניברסיטת תל אביב, שיגר מכתב שבו ציין: "בצל המצב הביטחוני במדינת ישראל, גיוס המילואים והמצוקה הגדולה שבה נמצאים רבים מחברינו וחברותינו, החליטה הנהלת האוניברסיטה על דחיית פתיחת שנת הלימודים. החלטה דומה נתקבלה גם במוסדות אחרים. אנחנו נמשיך ונעדכן לגבי היבטים נוספים של לוח הזמנים האקדמי בהתאם להתפתחויות בשטח".
הוא הוסיף: "ברצוני לשוב ולהדגיש את מחויבות האוניברסיטה לסייע לנפגעי האירועים הביטחוניים ולמשרתי המילואים להשתלב בלימודים ולהצליח בהם. תהיה התחשבות במגבלות של קהלים שונים ויופעלו מערכות סיוע לאלו שיזדקקו להם. ליבנו עם תושבי הדרום ויקיריהם ועם כוחות הביטחון, אשר רבים מחברינו מגויסים אליהם בתקופה זו. אני מאחל ימים רגועים יותר לכולנו".
הנחיות פיקוד העורף
2 צפייה בגלריה
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בבתי הספר חוזרים ללימודים ביום ראשון, מרחוק. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, שר החינוך יואב קיש הודיע אתמול כי בכפוף להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו לימודים בבתי הספר עד יום ראשון - וכי החל מאותו יום יחזרו בתי הספר ללמידה מרחוק. תלמידי ישראל שבו כבר שלשום למתכונת של פעילות חינוכית מרחוק, אך בשלב זה ההחלטה אם לקיים פעילות נתונה לשיקול דעתם ולמוכנותם של מנהלי מסגרות החינוך. משרד החינוך אפשר לרשויות מקומיות שאינן ממוקמות באזורי העימות ומעוניינות לקיים למידה פיזית בבתי הספר לבקש החרגה מפיקוד העורף.
בתדרוך עם עיתונאים שקיימו שר החינוך יואב קיש וממלא מקום מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, נמסר כי החל מיום ראשון הקרוב כלל מסגרות החינוך יעברו למתכונת של למידה סדירה ורציפה, באמצעות מערכי שיעור המותאמים הן לאפשרות של למידה מרחוק והן לאפשרות של למידה פיזית בבתי הספר.