"אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם. הן שכבו בשקט בחושך בממד בלי חשמל משך עשר שעות. החיילים שהגיעו בסוף גיבורים. הצילו אותנו. חמישה מחבלים חיכו להם. והכי גיבור אבא שלי, שהגיע במיוחד מתל אביב, הוביל את הכוח לבית ועזר להרוג את הרעים. עוד נספר בהמשך. מתפללים על שכנים שנעדרים ונפצעו".
כך כתב הערב אמיר תיבון, עיתונאי "הארץ", תושב נחל עוז ובנו של האלוף במיל' נועם תיבון - שסייע לחלץ אותו מביתו הנצור תחת אש.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אופק רון- כרמל, במחנה)
בריאיון לחדשות 12 אמר תיבון האב: "אמיר גר בנחל עוז עם אשתו ושתי נכדותיי, גליה בת ה-3 וחצי וכרמל בת השנה וחצי. הוא אמר לי שיש להם מחבלים ליד הבית, והם מוקפים. הנחיתי אותו להישאר בממ"ד, לסגור הכול ולהיות בשקט - והתחלתי במסע יחד עם אשתי גלי לכיוון הדרום".
תיבון, שבתפקידו האחרון שימש מפקד הגיס הצפוני, סיפר כי "זה היה מאוד מורכב, כי מדובר היה בהתקפה רחבה. היה קשה להגיע לשם, הכביש היה סגור בהרבה מקומות וראינו גם מכוניות עם גוויות".
2 צפייה בגלריה
מחבלים פלסטינים ב רצועת עזה כלי רכב מ נחל עוז גנוב חרבות ברזל
מחבלים פלסטינים ב רצועת עזה כלי רכב מ נחל עוז גנוב חרבות ברזל
מחבלים בעזה עם רכב הביטחון של נחל עוז
לקראת הצהריים, סיפר תיבון, "נסעתי עם הג'יפ בעקבות כוח מגלן לנחל עוז, והכוח נכנס להיתקלות. הסתערתי יחד איתם, היו נפגעים והרגנו את המחבלים". הוא סייע בחילוץ שני פצועים עם הג'יפ שלו - ולאחר מכן שב לשטח.
"ביצעתי, יחד עם הכוחות בשטח, סריקות בקיבוץ - עד שחברתי לבן שלי. היו שם מחבלים. דפקתי על חלון הממ"ד, הם היו בדממה מוחלטת כמו כל חברי הקיבוץ, למרות שהיו שם בחדר שתי ילדות קטנות. הם ירו על המכוניות, נכנסו לתוך בתים ובזזו אותם".
לדברי תיבון, "הייתה שם היתקלות, שבסיומה הרגנו חמישה מחבלים. הכוחות המעולים של סיירת צנחנים סרקו מבית לבית והרגו את המחבלים. השתתפתי איתם והיה לי הכבוד להיות שכם אל שכם עמם. ברגע שגמרנו את הטיהור של הקיבוץ, התחיל שלב הפינוי, ובסיומו כל חברי הקיבוץ עזבו".
למרות הסוף הטוב, תיבון מודע לכך שסיפורים רבים אחרים הסתיימו אחרת לגמרי ביום הראשון למתקפת הפתע של חמאס. "ההתרשמות שלי היא שזה כמו במלחמת יום הכיפורים - הופתענו, יש דברים שצריך לבדוק, אבל עכשיו צריך לנצח ולרסק את חמאס", אמר. "צריך שעזה תשלם את המחיר. אין לנו דרך אחרת. הצלתי היום את המשפחה שלי וחברים אחרים, אבל יש עוד הרבה הרוגים ונפגעים, אז אין שמחה. יש נחישות".
עדויות העלו כי גם סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל' יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה לשעבר, התגייס לסייע וחילץ עוד ועוד צעירים מהשטח.