"יהפכו את המשטרה לזרוע פוליטית". סגלוביץ' בריאיון לאולפן ynet
(צילום: גיל יוחנן, נויל האריס)

סגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ' (יש עתיד), התייחס בריאיון לאולפן ynet להצעת החוק שתסדיר את העברת הסמכויות ממפכ"ל המשטרה לשר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ואמר כי "מדובר למעשה בהריסה של מוסד שלטוני. יחד עם העניין של שר נוסף במשרד הביטחון שאינו כפוף לשר הביטחון, כל הדברים הם כאוס. זה לא סיפור של אופוזיציה מול קואליציה. אזרחי ישראל יסבלו".
סגלוביץ' הרחיב: "הנושא של תיקון או שינוי פקודת המשטרה התחיל משקר שהופרח באוויר שהשר לביטחון הפנים לא יכול לבצע מדיניות. אני סגן שר במשרד, וביצעתי את המדיניות של השר ושל הממשלה בנושא המאבק בפשיעה בחברה הערבית. מדובר פה בניסיון להפוך את המשטרה לזרוע פוליטית. המשטרה היא חלק ממערכת האכיפה, שצריכה להיות עצמאית ושוויונית". סגלוביץ' תקף את השר המיועד בן גביר, וכינה אותו "סוכן כאוס שהורשע בפלילים".
בכיר לשעבר במשטרה: פקודת המשטרה צריכה לעבור שינוי
(צילום: נדב אבס, נויל האריס)

מפקד מחוז תל אביב לשעבר, ניצב בדימוס אהרון אקסול, אמר לאולפן ynet כי הוא מוטרד משינוי פקודת המשטרה. "זה תהליך מאוד מורכב ועמוק, וחבל שזה נעשה בחופזה. פקודת המשטרה כן חייבת לעבור שינוי היא לא שונתה מאז 1971, ולכן צריך לפתוח אותה ולראות מה ניתן לשנות בה", תיאר. ניצב אקסול הדגיש כי "נכון לבחון מחדש את פקודת המשטרה אחרי 50 שנים, קרו דברים במדינה ובמשטרה, אבל צריך לעשות את זה ברוגע, ולא במהירות".
אקסול אמר: "אוסיף גם שצריך להדגיש את הסמכות של השר אל מול סמכות המפכ"ל, אבל אם השר היה שואל אותי, הייתי אומר לו 'שב בכיסא וקודם כל תבין את המטריה', שהיא די מורכבת. היה נכון אם השר היה מבין קודם את הבעיות שהמשטרה מתמודדת איתן ולאחר מכן מקבל החלטה. אפשר לדבר על משילות, זה בסדר גמור. אין חילוקי דעות בין השר לבין המפכ"ל לגבי מדיניות או לגבי מה צריך לעשות לגבי הפשיעה".