2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
לפיד ונתניהו
(צילום: מוטי קמחי, אלי מנדלבאום )
על רקע השבעת הממשלה ה-37 המתוכננת להיערך מחר (חמישי) בכנסת, צפוי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד לקיים פגישת חפיפה עם ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו שבה יעדכן אותו בכל הנושאים שעומדים על הפרק ויעביר לידיו את שרביט ההנהגה. לא צפוי להיערך טקס חילופים ממלכתי במשרד ראש הממשלה.
לצורך תיאום שיחת החפיפה מחר, נוצר בימים האחרונים קשר בין אנשי לפיד לבין ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, שצפוי לשמש בשלב הראשון גם כממלא-מקום מזכיר הממשלה וממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה. במשרד הכינו תיקי חפיפה מסודרים שיועברו לנתניהו ואנשיו.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נתניהו ובנט. חצי שעה בלבד בחפיפה הקודמת
(צילום: יואב דודקביץ')
גם עם כינון הממשלה ה-36 של ישראל ביוני בשנה שעברה לא נערך טקס חילופים במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ונתניהו קיימו אז פגישת חפיפה קצרה במיוחד שהסתיימה אחרי 30 דקות בלבד. הפעם, במקרה של לפיד, הצפי הוא לפגישה ארוכה יותר.
בסביבתו של בנט העדיפו אז לא לדוש בפגישה החפוזה והדלה. מנגד, גורמים שמלווים את ענייני המדינה וניהול של נושאים מדיניים וביטחוניים רגישים טענו אז כי מדובר ב"זעזוע של ממש". בממשלת בנט היה מי שכינה אז את האירוע "החפיפה המופקרת". בלשכת נתניהו אמרו אז כי החפיפה עסקה בנושאים ביטחוניים.
מיד לאחר השבעת הממשלה, נתניהו לא יוכל לחזור למעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים מאחר שהוא עדיין עובר שיפוצים יסודיים. ראש הממשלה הנכנס יתגורר בביתו הפרטי ברחוב עזה שכבר הפך למבצר וישמש כמעונו הרשמי למשך השנה וחצי עד השנתיים הקרובות.

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש קבעה כי ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר הכנסת וכינון הממשלה ה-37 תחל מחר בשעה 11:00. הדיון ייפתח בהצגת קווי היסוד של מדיניות הממשלה, הרכב הממשלה וחלוקת התפקידים בין השרים על-ידי ראש הממשלה המיועד.
בהתאם לתקנון הכנסת, נקבע כי ייערך דיון סיעתי משולב שבמהלכו יינתנו לכל סיעה תשע דקות לנאומים. לכל אחת מסיעות האופוזיציה המיועדת תינתן מסגרת זמן נוספת של 15 דקות. ליו"ר האופוזיציה המיועד לפיד תינתן זכות דיבור של עד 15 דקות. בתום הדיון יתקיימו הצבעות על בחירת יו"ר הכנסת ועל הבעת אמון בממשלה החדשה. לאחר מכן תהיה הצהרת אמונים של ראש הממשלה והשרים.