3 צפייה בגלריה
יונתן טרנגו
יונתן טרנגו
יונתן בן משה טרנגו
(מתוך הרשתות החברתיות)
מדריך הטיפוס יונתן בן משה טרנגו (44), בן קיבוץ גן שמואל, הוא הישראלי שנהרג אתמול בתאונת ספורט אווירי בצפון איטליה. בשנים האחרונות הוא התגורר עם אשתו ושני ילדיהם, בני 13.5 ו-5, במלגה שבספרד, ושם משפחתו גם החליטה שיובא למנוחות. לפי דיווח בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", תאונת הצניחה התרחשה בחלקו האיטלקי של המון בלאן, הגבוה ביותר שבהרי האלפים. "קפצנו יחד, דאינו, הוא היה נמוך ממני ואז ראיתי אותו נופל ופוגע בקרקע", סיפר חברו לעיתון.
ב"לה רפובליקה" דווח עוד כי טרנגו קפץ יחד עם חברו כשעל גופם "חליפת כנפיים" (המכונה גם "חליפת ציפור"), שדרשה גם פתיחה של מצנח. נסיבות התאונה נחקרות כעת על ידי המשטרה המקומית.
3 צפייה בגלריה
יונתן טרנגו
יונתן טרנגו
צנחן מנוסה למדי. יונתן בן משה טרנגו עם "חליפת כנפיים"
(מתוך הרשתות החברתיות)
3 צפייה בגלריה
יונתן טרנגו
יונתן טרנגו
יונתן בן משה טרנגו
(מתוך הרשתות החברתיות)
טרנגו הוא צנחן מנוסה למדי, וברשתות החברתיות פרסם שלל תמונות שלו דואה עם "חליפת כנפיים" באזורים שונים בעולם. הוא עסק גם בטיפוס הרים, ואף הוציא לאור בשנת 2004 את הספר "מדריך הטיפוס הישראלי המקיף" שנמכר בארץ והוגדר כ"ראשון מסוגו בעברית".
ספר שנכתב על ידי יונתן טרנגוספרו של טרנגו
לא לגמרי ברור מהיכן קפץ, אולם לפי "לה רפובליקה" טרנגו וחברו הגיעו בשעה 07:00 בבוקר להר מונזינו שגובהו 2,561 מטרים, שם סיפרו לאחראים שברצונם לטפס לפסגת אייגיל קרו (3,251 מטרים) - ומשם לבצע קפיצת בסיס ("בייס ג'אמפ"), כלומר לקפוץ בנפילה חופשית ולפתוח את המצנח לפני הנחיתה. לפי עדויות הכוחות שהגיעו למקום אחרי האסון, לאחר שקפץ מאותה פסגה, טרנגו דאה ככל הנראה קרוב מדי למדרון והתרסק על סלעים שבקרחון. גופתו אותרה בגובה של כ-2,600 מטרים מעל פני הים.
בצד השני של המון בלאן, בשאמוני שבצרפת, הספורט האתגרי הזה נאסר בשנת 2016 אחרי תאונה קטלנית, שבה תייר רוסי התרסק על בית שבו לא היה איש. בשנה שעברה רוכך האיסור הזה, אך נותרו מגבלות. בצד האיטלקי, לעומת זאת, אין כל מגבלות על פעילויות מסוג זה.
המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ וקונסול ישראל ברומא ליוו את משפחתו של ההרוג, שמתכננת להביא את ארונו של יקירם לקבורה בספרד.