2 צפייה בגלריה
פרופ' אסא כשר
פרופ' אסא כשר
פרופ' כשר
(צילום: יובל חן)
שבועיים לאחר התבטאותו הקודמת נגד מתנגדי הסכם הגז עם לבנון, שעוררה עליו ביקורת עזה, הפרופ' אסא כשר, חתן פרס ישראל ואחד ממחברי הקוד האתי של צה"ל, עושה זאת שוב. בפוסט חריף שפרסם בעקבות תוצאות הבחירות כתב על "המוטציה החרדית" ו"המוטציה הלאומנית".
"מעניינת אותי במיוחד תמונה אחת שהתגלתה בבחירות שעברנו השבוע: תמונת פרצופו של 'העם היהודי היושב בציון'", כתב כשר. "לפנינו שתי מוטציות של העם היהודי: המוטציה החרדית חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית - של מיעוט השומר על אורחותיו ולא מתגרה בשליטים הנוכריים, לצורת החיים החדשה - של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט ביטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו.
"המוטציה הלאומנית חושפת מעבר מצורת החיים הדתית, חיים שיש בהם דבקות בעקרונות של צדק והגינות, יושר וחמלה, מתוך יראת שמיים, בהתנהלות אנושית אחראית - לצורת חיים פרועה, זדונית, המשליטה את עצמה באלימות על יושביה, בשיטות שאין בהן צדק, חמלה ומוסר, ויש בהן יותר מכל פולחן אלילי של הארץ, העם והמנהיגות המושחתת שלו".
אחרי כמה שעות הוסר הפוסט מפייסבוק. בתגובה, פרופ' כשר טען כי משתיקים אותו, פרסם את כתובת המייל שלו והבטיח שישלח לכל המעוניינים את הפוסט שהוסר.
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ח"כ סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה שהפוסט של כשר מעציב אותן מכמה סיבות, ובהן מכיוון שהוא "חסר אחריות ומסוכן בטירוף", "מלמד על בורות עצובה שמייצרת פחד, שנאה וניכור", והוא "תוצר של שנים של הסתה והשחרה שקריים ומנותקים מהמציאות לימין ולדתיים".
לדברי סמוטריץ', "אנשים כמו אסא כשר, שרציתי להעריך את חכמתם ויושרתם ומוסריותם, מתגלים כעת כחסרי אחריות לאומית, יושרה אישית ומוסר מינימלי, ובעיקר כטיפשים גמורים. וזה מאכזב".
סמוטריץ', שפנה בדבריו ל"אחיי בשמאל", הוסיף: "קיבלנו מנדט לקדם את מה שאנחנו מאמינים שנכון וטוב למדינת ישראל. אנחנו בהחלט הולכים לממש את המנדט הזה (אתם יודעים, בדמוקרטיה לממש את המנדט שקיבלנו מהעם זו אינה זכות. זו חובה), אבל גם אתם יודעים שההפחדות שלכם חסרות בסיס. שאף אחד לא הולך להחריב את הדמוקרטיה, להפוך אותנו לאיראן, לפגוע בזכויות הפרט של מישהו או לכפות עליו לשנות את אורחות חייו".