3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה תקווה חדשה
ישיבת סיעה תקווה חדשה
סער. מציע אלף שקלים לכל הורה מחסן
(צילום: יואב דודקביץ')
שיעור הילדים המתחסנים עדיין נמוך מאוד, ונראה שבממשלה כבר לא יודעים כיצד להביא אותם לעמדות החיסון. זאת אולי הסיבה להצעה החריגה של שר המשפטים גדעון סער, שבקבינט הקורונה הציע לתת מענק בסך אלף שקל לכל הורה של ילד שמתחסן בגילאי 5 עד 11.
"מדובר על מיליון ילדים, זה גג מיליארד שקלים אם כולם הולכים להתחסן", הסביר סער. "אותו דבר לגבי עידוד החיסון השלישי, הבוסטר, למי שטרם עשה זאת. אפשר גם באמצעות תווי קניה לעסקים כדי לעודד את המגזר העסקי. החיסונים זה הסכר הכי אפקטיבי בפני תחלואה קשה ולנוכח הגל הצפוי זה המהלך הכי אפקטיבי לעידוד התחסנות ותוך זמן קצר. המענק יינתן למי שייתן חיסון תוך זמן קצר שיוגדר".
במקביל, ממחר יחלו חיסוני ילדים בקניונים - ומיום ראשון הקרוב הם יעניקו הטבות למתחסנים. לאור העלייה בתחלואה ואחוזי ההתחסנות הנמוכים בקרב ילדים, בשלטון המקומי החליטו לא לחכות לממשלה ולצאת במתווה חדש שיחל בשבוע הבא. במתווה זה השלטון המקומי, פיקוד העורף, בעלי קניונים ובתי החולים ישתפו פעולה לפתיחת מתחמי חיסונים בקניונים - והמתחסנים והוריהם יקבלו מתנות והטבות בחנויות שבקניון.
3 צפייה בגלריה
מודעת חיסוני ילדים בקניון של משרד הבריאות
מודעת חיסוני ילדים בקניון של משרד הבריאות
הקניונים שבהם אפשר יהיה להתחסן כבר מחר

יוזמה זו היא שיתוף פעולה בין המגזר העסקי והציבורי, על רקע הצורך בהגדלה משמעותית של אחוזי ההתחסנות בקרב הילדים, על רקע אזהרות הממשלה מגל חמישי של תחלואה והכוונה להטיל הגבלות נוספות על הציבור ועל בעלי העסקים.
במסגרת היוזמה של מרכז השלטון המקומי, יוקם מתחם חיסונים של כל בתי החולים בכל קניון, המכונה "מתחסנים ונהנים", מתחם שיפעל בין השעות 15:00-22:00, שעות נוחות יחסית לציבור ההורים.
לכל מתחם יישלחו נציגים של בתי החולים הממשלתיים לטובת הסברה להורים ומענה על שאלות מקצועיות. הקניונים יכינו מסלולי הטבות לכל ילד מתחסן ויחלקו קופונים, צעצועים, קרפים, הפעלות, פיצות, גלידות, מתנות ומגוון הטבות לילדים ולמשפחות על מנת לעודד התחסנות.
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס
(צילום: מוטי קמחי)
משרד הבריאות הודיע כי כבר ממחר יחלו חיסונים במספר קניונים - קניוני קבוצת עזריאלי בבאר שבע, גבעתיים, ראשונים בראשון לציון, חולון, איילון ברמת גן, ירושלים ותל אביב וקניוני קבוצת עופר בחדרה, גרנד קניון חיפה, נס ציונה, השרון בנתניה ובילו סנטר בפתח תקווה. מתווה הצ'ופרים תמורת חיסונים יחל כאמור ביום ראשון, ובפריסה יותר רחבה.
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "הבנו בשלטון המקומי שכדי לצלוח את גל התחלואה הקרוב תוך שמירה עד כמה שניתן על הציבור ובעלי העסקים, חייבים לשתף פעולה יחד ולנהל הסברה נכונה ואפקטיבית לעידוד התחסנות הילדים. מודל ה-PPP (שיתוף פעולה ציבורי) הוכיח את עצמו בעולם וגם בישראל, ועכשיו אנחנו רוצים להשתמש בו כדי לייצר מצב בו כולם יוצאים נשכרים – הנגשת החיסונים לצד עידוד פעילות העסקים. אנחנו בטוחים שבעלי העסקים ירתמו במהירות למהלך כמו קופות החולים".