1 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
עומס בנתב"ג
(צילום: קובי קואנקס )
החל מהלילה בחצות (בין שני לשלישי) לא תותר כניסת מלווים ומקבלי פנים לטרמינל הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון.
הכניסה לטרמינל 1 ו-3 תותר רק לנוסע שמציג כרטיס טיסה לארבע השעות הקרובות, או שצריך לבצע פעולה למטרת נסיעתו. כמו כן תותר כניסה למלווה של נוסע קטין, או של אדם עם מוגבלות עם צרכים מיוחדים, וכן כניסה למטרות תעסוקה.



היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-34 אלף נוסעים מתוכם 16.5 אלף נוסעים יוצאים. לארה"ב יצאו היום 2,900 נוסעים, לטורקיה לרגל חג הקורבן כ-2,700 נוסעים, ליוון יצאו כ-2,200 נוסעים ולאוקראינה כ-1,150 נוסעים.
שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה היום בפייסבוק לנושא נתב"ג. "כדי לשמור עליכןם - אנחנו עושות ועושים את הצעד הנדרש וההכרחי, כניסה ויציאה מנתב"ג ללא ליווי, על מנת לצמצם את מספר האנשים בשדה. המטרה היא לאפשר את המשך הפעילות תוך שמירה מקסימלית על בריאות הנוסעות והנוסעים ועובדות ועובדי השדה. וחוץ מזה, שוב ועדיין - שימו מסכות, לכו להתחסן ובואו נשמור לא רק על עצמנו, אלא גם על הסובבות והסובבים אותנו".
אתמול חזר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש על קריאותיו לציבור להתחסן ולהימנע מטיסות לא חיוניות לחו"ל. "העלייה בתחלואה היא כלל-עולמית", אמר. "הסיכון להידבק בטיסות לחו"ל - גם במדינות עצמן וגם בדרך אליהן - הוא גדול. אנחנו לא רוצים שאנשים יידבקו בנסיעות האלה ויביאו תחלואה לארץ". לאחר מכן הזהיר פרופ' אש: "אני ממליץ לכל מי שמתכנן נסיעה לחו"ל לקחת בחשבון שייתכנו שינויי מדיניות בחזרה לארץ. גם כשמזמינים את הכרטיסים וגם כשטסים, צריך לקחת את זה בחשבון".
החל מיום שישי האחרון קיימת אזהרת מסע חמורה על בריטניה, קפריסין, טורקיה וגיאורגיה - וכל מי שישוב מהן יידרש להיכנס לבידוד באורך מלא. לרשימה התווספו גם אוגנדה, מיאנמר, פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה. עם זאת, מי ששהה בטורקיה פחות מ-12 שעות ולא יצא מנמל התעופה (טיסת קונקשן) לא צריך להיכנס לבידוד מלא, אך מחויב כמו כולם בבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת הקורונה.
החל מה-30 ביולי, יצטרפו בריטניה, קפריסין, טורקיה וגיאורגיה לרשימת המדינות שמוגדרות כיעד בסיכון מירבי - והטיסה אליהן תהיה אסורה וכרוכה בקנס של 5,000 שקלים.