השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם (הליכוד) עתר הבוקר (ראשון) לבג"ץ בדרישה לפסוק על חובת גיוס לצה"ל או לשירות לאומי גם לערביי ישראל. שלושה ימים אחרי ההחלטה הדרמטית של בג"ץ, שהוציא צו ביניים לשלילת תקציבים מישיבות חרדיות שתלמידיהן בני 18 עד 26 חייבים בגיוס, אמר השר אמסלם: "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא".

בזמן שבקואליציה ובתוכה המפלגות החרדיות עדיין נשקלת התגובה להחלטה שיכולה להביא לשינויים במערכת הפוליטית, טען השר אמסלם בעתירה שהגיש נגד שר הביטחון יואב גלנט והיועצת המשפטית לממשלה כי "לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון".
אמסלם הוסיף: "מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל (אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית). הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון. סעיף 13 לחוק קובע כי 'פוקד רשאי' ומכאן שסמכות הפוקד לקרוא בצו היא סמכות שבשרות. כך למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתגייס בלשכת הגיוס".
תכלית העתירה, כפי שניסח עו"ד שמעון, היא "להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבים שהם מיועדים לשירות ביטחון ויוצאי צבא כהגדרתם בסעיף 1 ל'חוק שירות ביטחון (נוסח משולב) תשמ"ו 1986', בפעולות המשיבים לקיום ולהבטחת קיום הוראות 'חוק שירות ביטחון (נוסח משולב) תשמ"ו 1986', וחוק 'שירות המילואים תשס"ח 2008' ולקיום צווים הניתנים ומפורסמים מפעם בפעם בידי שר הביטחון כ'צו שירות ביטחון (התייצבות לרישום, לבדיקות ולשירות ביטחון)'".
1 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
"אני רוצה לראות מה יעשו הצבועים עם הערבים". השר אמסלם
(צילום: אבי מועלם)
עם הגשת העתירה, אמר השר אמסלם: "מאז קום המדינה ועד היום זה לא קורה, אבל בית המשפט העליון בשעת מלחמה הזדרז להתנפל על החרדים ולומדי התורה. צריך להסביר לכם גם את הסיפור, כל ערבי שמגיע לגיל 18 רוצה ללכת ללמוד. באוניברסיטה, המדינה מממנת את האוניברסיטה. יש לו גם מלגות קיום, נותנים לו עדיפויות גם במעונות וגם בתעסוקה לאחר מכן, ואחרי שלושה שבועות שהוא נכנס לאוניברסיטה מגיל 18 פלוס שלושה חודשים כבר מפגין עם דגל אש"ף נגד מדינת ישראל.
"אבל לומדי התורה הם צנינים בעיני האנשים שיושבים בבניין הזה. אני קורא לו 'היכל הצבועים'. לכן, דרך אגב, אני רוצה לראות עכשיו מה הם יעשו, אותם צבועים, עם הערבים. אני מבטיח לכם כלום. למה? ככה. יש כאן הרבה שנאה ליהדות ולמורשת ישראל ובלי זה אין עם ישראל. החבר'ה כאן בבניין הזה לא מבינים את האירוע לחלוטין, אז לכן הגשנו את הבג"ץ ורק תמתינו עוד כמה ימים והם זורקים אותנו מהמדרגות".