4 צפייה בגלריה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
מקום 7 יינתן לסגן ראש מח"ש לשעבר או לפעיל הימין מהנגב? משה סעדה ואלמוג כהן
(צילום: אלעד גרשגורן)
על רקע ההתקדמות במגעים לריצה משותפת עם עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (שלישי) כי הוא תומך בשריון של סגן ראש מח"ש לשעבר עו"ד משה סעדה במקום השביעי ברשימה כמועמד מוסכם של שתי המפלגות. בן גביר התייחס היום ברדיו "קול חי" להצעת סמוטריץ', ואמר כי לפי ההסכם המסתמן "המקום השביעי הוא של עוצמה יהודית, ומשה סעדה הוא לא איש עוצמה יהודית. בצלאל יכול לשריין אותו במקום אחר".
העימות סביב סעדה הוא המשך ישיר למחלוקת סביב ההצעה שהעביר אתמול סמוטריץ' לבן גביר, לפיה האחרון יקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת - מקומות 2, 5, 9 ו-10. יו"ר הציונות הדתית הציע כי במקום השביעי יוצב מועמד מבחוץ שיהיה מוסכם על שני הצדדים, בעוד בן גביר מעוניין שאחד מאנשיו יאייש את המקום - וזו למעשה המחלוקת היחידה שנותרה בין הצדדים.
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
"סעדה הוא לא איש עוצמה יהודית, בצלאל יכול לשריין אותו במקום אחר". בן גביר וסמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
בן גביר רצה להציב במקום השביעי מועמד מהפריפריה שלא יהיה דתי בהכרח, אלא מסורתי, ואף הודיע הערב למי הוא מייעד את המקום - פעיל ימין מאופקים בשם אלמוג כהן שמשמש רכז עוצמה יהודית בדרום והקים את "הוועד להצלת הנגב". לפי הודעת עוצמה יהודית, כהן בן ה-34, שוטר לשעבר שבא מבית דתי אך אינו דתי בעצמו, הוא "פעיל ציבור מוכר למען המשילות בנגב".
בנוסף, כהן הקים בעקבות אירועי "שומר החומות" את "סיירת בראל" על שמו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי, לוחם המג"ב שנורה למוות על ידי מחבל סמוך לגדר בצפון רצועת עזה. בהודעת המפלגה נכתב כי "תפקיד הסיירת הוא להיות מכפיל כוח למשטרה במקרים של טרור ופח"ע".
4 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי ז"ל
בראל חדריה שמואלי ז"ל
בראל חדריה שמואלי ז"ל. כהן הקים סיירת על שמו
(צילום: אלבום משפחתי)
בן גביר מסר כי "כהן הוא הנציג האותנטי של הפריפריה הישראלית-מסורתית ופטריוט ישראלי". הוא הוסיף: "בפעם הראשונה יהיה לנגב נציג אמיתי בכנסת, שישמיע את הזעקה על הפקרתו".
סעדה, שאתמול כבר פורסם כי ייתכן ויקבל שריון מסמוטריץ', תקף באופן חריף את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן וטען כי "אמת היא לא נר לרגליו". סעדה טען כי כל המערכת הייתה מוכוונת לתיקי נתניהו ולא נתנה לתיקים אחרים "להפריע", כהגדרתו.
4 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. סעדה אמר כי הוא "אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש".
(צילום: מוטי קמחי )
על המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אמר סעדה כי הוא ראה במח"ש "ארגון עוין" וכי הוא "אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש: לאיים, לסכל, ליירט, לשקר, לשבש". סעדה אמר כי סיפר לניצן על מעשיו של אלשיך, אולם פרקליט המדינה לשעבר, לדבריו, "היה מוכן לרצות את אלשיך בכל מחיר. הוא אמר 'אמנם המפכ"ל התנהל באופן שערורייתי, אבל יש 'אינטרסים של מדינה'". הוא סיפר בנוסף כי ניצן אמר לו: "לא תרצה לשמח את מי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק".
על דבריו של סעדה סמוטריץ' אמר היום כי הוא "איש ערכי שהצטיין בעבודה המשפטית במח״ש וסירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המושחתת במשטרה ובפרקליטות. הוא נושא הדגל במאבק למען שלטון חוק ישר וערכי ומשמש פה למאות אלפים - חילונים, דתיים וחרדים כאחד".
יו"ר הציונות הדתית אמר הערב כי הוא קיבל פניות רבות בבקשה להציב את סעדה ברשימה, וכי שריונו יבטא את תמיכת הרשימה "במאבק הצודק והחשוב שלו נגד העוולות וחוסר הצדק בפרקליטות ובמשטרה, ובצורך בתיקון ושינוי מערכת אכיפת החוק". בהודעתו, קרא סמוטריץ' לבן גביר "להתאחד בתמיכה בסעדה ולחתום על הסכם הריצה המשותפת".

ההצעה אתמול לריצה משותפת הגיעה אחר לחצים שהופעלו בתקופה האחרונה על סמוטריץ' מצד רבנים בכירים, בהם הרב חיים דרוקמן. גורמים בסיעת הציונות הדתית אמרו כי בימים האחרונים התקיים משא ומתן אינטנסיבי ביוזמתו של יו"ר המפלגה, שכלל כמה פגישות עם בן גביר במטרה להגיע להסכם מהיר. במהלך השיחות ביניהם, סמוטריץ׳ אף נענה לבקשת יו"ר עוצמה יהודית להנהגה משותפת.
"עכשיו זה הזמן לחתום ולצאת לדרך בכל הכוח כדי להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את הנזק הגדול שגרמה ממשלת השמאל והערבים", אמרו אתמול בסביבתו של סמוטריץ'. בתגובה, בן גביר מסר: "אין לי ספק שלסמוטריץ' לא תהיה התנגדות להציב במקום השביעי את המועמד של עוצמה יהודית, שהוא איש ערכי-מסורתי מהפריפריה, ולכן אסכים להצעה החדשה. למען ניצחון הימין, אני קורא לבצלאל - בוא נחתום הערב".